Inici / Treball i empresa / Consum Covid

Consum Covid

AFECTACIONS ESTAT D’ALARMA COVID-19 A PERSONES CONSUMIDORES I EMPRESES

A l'Estat espanyol s'ha declarat l'estat d'alarma des del 15 de març de 2020, la qual cosa implica l’aplicació de mesures que afecten directament les persones consumidores, com ara la suspensió dels serveis d’hostaleria i restauració (tancament de bars, cafeteries i restaurants) que només podran oferir servei a domicili; el tancament dels locals d’espectacles, les instal•lacions culturals i artístiques i les activitats esportives i de lleure o reduccions considerables dels transports per carretera, ferroviaris, aeri i marítim.

Es demana que es faci un consum responsable i solidari i recomanem planificar les compres, comprar només el necessari i no acumular productes.
 
Recomanem que, tot i tenir el dret a recuperar els diners pel serveis no prestats, tinguem en compte que aquesta situació afecta també a moltes empreses que en aquests moments de crisi estan patint una manca de liquiditat. En aquests casos, la nostra solidaritat com a consumidors pot consistir a acceptar alternatives raonables, com ara la prestació del servei amb posterioritat o bé l’oferiment de descomptes futurs, en lloc de la devolució dels diners.
 
A continuació donem resposta a algunes de les qüestions en l’afectació d’aquesta situació d’alarma a diferents tràmits i contractes que fem els consumidors en el nostre dia a dia:
 
Puc presentar una consultar o reclamació al Servei de Consum OMIC de Sant Quirze del Vallès?
 
L’Oficina Municipal d’Informació al Consum està activa i atén a les vostres consultes i/o reclamacions a través de mitjans telemàtics. Podeu accedir a l’OMIC:
 
Correu Electrònic: consum@santquirzevalles.cat
 
Tràmit del web municipal de consulta/reclamació:
 
Em poden tallar els subministraments bàsics?
 
S’ha prohibit el tall de llum, aigua o gas a les persones vulnerables o en risc d’exclusió.
 
També hem de tenir en compte que s’ha prorrogat el termini del bo social fins el 15 de setembre de 2020.
 
I la Generalitat ha aprovat una bonificació del 50% en el cànon de l’aigua, per a usuaris domèstics per als mesos d’abril i maig, i per a les indústries i petites i mitjanes empreses, comerços i autònoms. 
 
Puc demanar la portabilitat del servei de telecomunicacions?
 
Es suspenen totes les noves portabilitats que requereixin qualsevol tipus de desplaçament físic del client o del personal tècnic.
 
De quin termini disposo per retornar un producte o per exercir el dret de desisitiment?
 
S’han suspès els terminis de devolució de productes i per exercir el dret de desistiment, tant en compres presencials com online. Els terminis es reprendran quan s’acabi l’estat d’alarma.
 
He de pagar la quota de la hipoteca?
 
S’ha establert una moratòria en el pagament de les quotes hipotecàries en el supòsit de vulnerabilitat, i s’ha de sol•licitar a l’entitat bancària acreditant la situació de vulnerabilitat.
 

En darrer lloc, us demanem que us informeu només a través de fonts oficials i seguiu les recomanacions de les autoritats.

 
Més informació:
 
Agència Catalana de Consum
 
Diputació de Barcelona- Consum
 

 


X
Per millorar els nostres serveis, emprem cookies amb finalitats estadístiques.
Si continues navegant, entenem que acceptes que n'utilitzem.
Pots ampliar la informació aquí.
Accepto