Inici / Viure a Sant Quirze / Esports / Activitats esportives

Activitats esportives

 

ACTIVITATS ESPORTIVES MUNICIPALS


Ioga

El ioga pretén, mitjançant la meditació, l'ascesi moral i els exercicis corporals, desenvolupar els nivells més elevats de consciència i integrar els aspectes físic, psíquic i espiritual de la persona.

De la seva pràctica en resulta la unió o integració de l’atman (ànima individual) amb el braman (ànima universal) i és especialment recomanat per relaxar-se, millorar el control sobre el propi cos i la seva relació amb l’entorn.
 

Lloc:Pavelló Municipal
Sessió en línia 

Càrdio Tono

El Cardio Tono és un dels exercicis de moda para cremar calories i per prevenir la sarcopènia (pèrdua de massa muscular a partir dels 40). Aquesta activitat és el resultat de la combinació d’exercicis cardiovasculars i de tonificació, amb suport musical, un entrenament que treu el màxim profit a ambdós i millora les capacitats cardiovasculars i respiratòries, a més de millorar el to muscular i ajudar a perdre pes.

Les seves rutines inclouen pics d’alta intensitat que s’alternen amb descansos curts, treballant tots els grups musculars. Els seus moviments i combinacions ajuden a una tonificació molt completa que millora en gran mesura la condició física, especialment la resistència, flexibilitat i força.

Edat: a partir de 15 anys
Lloc: Frontó
Sessió en línia

 

Pilates

És un sistema d’entrenament físic i mental basat en diferents especialitats com la gimnàstica, la traumatologia, el ballet o el ioga, unint el dinamisme i la força muscular amb el control mental, la respiració i la relaxació. El mètode es centra en el desenvolupament dels músculs interns per mantenir l’equilibri corporal i donar estabilitat a la columna vertebral.

Tot i que el mètode s’ha desenvolupat i donat lloc a una gran quantitat d’estils, existeixen uns principis fonamentals d’alineació, centralització, concentració, control, precisió i fluïdesa.

Els exercicis estan fonamentalment compostos per moviments lents, molt conscients i coordinats amb la respiració, per crear un cos harmoniós, coordinat i flexible. A través de la pràctica, la ment va prenent consciència de les capacitats, limitacions, fortaleses i debilitats del cos per millorar l’estat físic i mental.
 

Edat: a partir de 15 anys                                
Lloc: Pavelló Municipal
Sessió en línia

Manteniment

La gimnàstica de manteniment és un bon exercici per tota persona que vulgui mantenir-se sana. Sens dubte és una bona forma per afrontar de manera equilibrada l’entrenament corporal, caracteritzant-se per la realització de moviments suaus i sistemàtics que poden ser realitzats per gairebé qualsevol persona, sigui quina sigui la seva edat o sexe.

La gimnàstica de manteniment permet aprendre a contactar amb el propi cos, realitzar abdominals, exercitar cames, fer estiraments... essent una excel•lent ajuda en la prevenció de malalties cardiovasculars, osteoarticulars com l’artrosi o l’osteoporosi i malalties metabòliques com el sobrepès o l’obesitat.

Edat: a partir de 60 anys                        
Lloc: Pavelló Municipal

Sessió en línia

Esquena Sana

Exercicis de reeducació postural global que es duen a terme de forma combinada amb exercicis respiratoris per assolir millores posturals en general. És un activitat molt eficaç per millorar el rendiment muscular, prevenir lesions i millorar la qualitat de vida en general.

Lloc: Pavelló Municipal
 


 

 

Camina ràpid / Passeja

Caminar és una de les activitats més saludables que podem dur a terme a terme. Des dels exteriors de Can Feliu es farà sortides tant per l’entorn natural com urbà. S’obre inscripcions inicialment per 2 grups reduïts que duran 2 ritmes diferents. “PASSEJA” és una activitat adreçada a persones amb mobilitat més reduïda, mentre queb “CAMINA RÀPID” s’adreça a aquelles persones en millor forma física.

Afavoreix la circulació sanguínia, el desenvolupament de la musculatura, l’educació respiratòria i la resistència amb un important component social.

Lloc: Exteriors del CC Can Feliu
 

Gim suau

La gimnàstica suau és un bon mètode per tota persona que vulgui mantenir-se sana. És una bona forma per afrontar de manera equilibrada l’entrenament corporal, caracteritzant-se per la realització de moviments suaus i sistemàtics que poden ser realitzats per gairebé qualsevol persona, sigui quina sigui la seva edat o sexe.

Treballa la mobilitat articular, la coordinació, l’equilibri, la força i la flexibilitat. Les sessions són molt dinàmiques, pensades per mantenir-se en forma, contribuint a la prevenció de malalties cardiovasculars, osteoarticulars com l’artrosi o l’osteoporosi i malalties metabòliques com el sobrepès o l’obesitat.

Lloc: Pavelló Municipal
 

Tai-txi

El Tai-Txi consisteix en una sèrie d’exercicis dinàmics i terapèutics, derivats directament del txikung, i basats en la tradició xinesa.

Es desenvolupà a partir de formes antigues d’exercicis de taoin i de txikung, combinades amb tècniques de circulació del qi, de respiració i d’elements marcials. El seu origen és divers segons les fonts. Alguns ho relacionen amb un ermità, anomenat Chang Sang Feng (segle XIV), qui sembla va tenir un somni en el qual una deessa taoista li ensenyà els moviments del taitxí, encara que una altra versió diu que els va extreure de la lluita entre una serp i una grua. Altres, en una versió més versemblant, afirmen que el taitxí aparegué fa uns tres-cents anys, a finals de la dinastia Ming i a inicis de la dinastia Qin, al poble de Chenjiagou, al districte de Wenxian, de la provincia de Hunan. Els moviments del taitxí són lents, fluids i coordinats amb la respiració.

Lloc: Piscina de Les Fonts
 

Body Tono

Es tracta d’un programa d’entrenament que es realitza amb suport musical i que combina les activitats pròpies de l’aeròbic (amb presència d’oxigen suficient) amb treball muscular mitjançant la realització d’exercicis amb peses.
Defineix i tonifica els músculs, millora el nivell de benestar en general, augmenta la densitat òssia prevenint l’osteoporosi. També crema greixos acumulats i millora la postura.

En aquesta activitat s’utilitza el baix impacte (LIA) com a forma habitual de treball.

Lloc: Frontó
 

Condicions d'accés, inscripcions i baixes 2020/2021

Inscripcions activitats esportives municipals

Baixa activitats esportives

Servei relacionat

X
Per millorar els nostres serveis, emprem cookies amb finalitats estadístiques.
Si continues navegant, entenem que acceptes que n'utilitzem.
Pots ampliar la informació aquí.
Accepto