Inici / Viure a Sant Quirze / Esports / Activitats esportives

Activitats esportives

 

ACTIVITATS ESPORTIVES MUNICIPALS


Ioga

El ioga pretén, mitjançant la meditació, l'ascesi moral i els exercicis corporals, desenvolupar els nivells més elevats de consciència i integrar els aspectes físic, psíquic i espiritual de la persona.

De la seva pràctica en resulta la unió o integració de l’atman (ànima individual) amb el braman (ànima universal) i és especialment recomanat per relaxar-se, millorar el control sobre el propi cos i la seva relació amb l’entorn.
 

Lloc:Casal d'Avis
 

noia ballant
Zumba

 La zumba és una barreja de ritmes bàsicament llatins (salsa, merengue...) i exercicis aeròbics que suposa una forma divertida per perdre pes. El seu objectiu va enfocat a mantenir un cos saludable i equilibrat mitjançant moviments de ball.

La seva base aeròbica amb pics de certa intensitat assoleix canvis morfològics tonificant la musculatura i eliminant greixos. El treball de flexibilitat també és important per compensar l’exercici realitzat a cada sessió i òbviament, tot sumat, els assistents a aquesta activitat es divertiran, es sentiran millor amb sí mateixos i cada cop seran més feliços.

 

Edat: a partir de 15  anys   
Lloc: CEIP Taula Rodona

Aeròbic

L’aeròbic és una activitat esportiva que es realitza amb suport musical i de forma coreografiada. Reuneix tots els beneficis de l’exercici aeròbic (amb presència d’oxigen suficient) i, a més de desenvolupar la resistència, també treballa la flexibilitat, la coordinació, l’orientació i el ritme.
En aquesta activitat s’utilitza el baix impacte (LIA) com a forma habitual de treball.

Edat: a partir de 15 anys
Lloc: CEIP Taula Rodona
 

Pilates

És un sistema d’entrenament físic i mental basat en diferents especialitats com la gimnàstica, la traumatologia, el ballet o el ioga, unint el dinamisme i la força muscular amb el control mental, la respiració i la relaxació. El mètode es centra en el desenvolupament dels músculs interns per mantenir l’equilibri corporal i donar estabilitat a la columna vertebral.

Tot i que el mètode s’ha desenvolupat i donat lloc a una gran quantitat d’estils, existeixen uns principis fonamentals d’alineació, centralització, concentració, control, precisió i fluïdesa.

Els exercicis estan fonamentalment compostos per moviments lents, molt conscients i coordinats amb la respiració, per crear un cos harmoniós, coordinat i flexible. A través de la pràctica, la ment va prenent consciència de les capacitats, limitacions, fortaleses i debilitats del cos per millorar l’estat físic i mental.
 

Edat: a partir de 15 anys                                
Lloc: CEIP Taula Rodona

Iogalates a les Fonts

El iogalates és un exercici altament efectiu que combina el ioga i el pilates. La flexibilitat, el control tònic i d’altres elements del ioga amb les tècniques per la flexibilitat i tonificació del pilates s’uneixen per aportar-nos l’equilibri perfecte en la cura de cos i ment, tot millorant la nostra respiració i mobilitat.

Localitza la força en el centre (zona abdominal, glutis i lumbars), desenvolupa el cos de forma harmònica, assolint beneficis com l’allargament dels músculs, la tonificació del cos, la millora postural, el desenvolupament de la coordinació o l’estimulació de la circulació sanguínia.

Els exercicis efectuats amb precisió i de forma fluida necessiten de tota la nostra atenció per augmentar el control total del cos i de la respiració. Es tracta d’un autèntic entrenament realitzat “a mida”, efectuant diferents postures dempeus, assentats o estirats.

El mètode iogalates ens permet millorar en les nostres activitats quotidianes, laborals, familiars i fins en d’altres esports.
 

Edat: a partir de 15 anys              
Lloc: Torre Julià

Manteniment

La gimnàstica de manteniment és un bon exercici per tota persona que vulgui mantenir-se sana. Sens dubte és una bona forma per afrontar de manera equilibrada l’entrenament corporal, caracteritzant-se per la realització de moviments suaus i sistemàtics que poden ser realitzats per gairebé qualsevol persona, sigui quina sigui la seva edat o sexe.

La gimnàstica de manteniment permet aprendre a contactar amb el propi cos, realitzar abdominals, exercitar cames, fer estiraments... essent una excel•lent ajuda en la prevenció de malalties cardiovasculars, osteoarticulars com l’artrosi o l’osteoporosi i malalties metabòliques com el sobrepès o l’obesitat.

Edat: a partir de 60 anys                        
Lloc: Casal d'avis
Lloc: Torre Julià

Aiguagim

L’aiguagim és una variant de l’aeròbic que es realitza en el medi aquàtic i que, gràcies a l’aigua permet millorar els efectes de l’exercici sense patir traumatismes, tot treballant amb la llibertat que li confereix la flotació i podent dur a terme moviments impossibles en el medi terrestre.
Afavoreix la circulació sanguínia, la correcció postural, el desenvolupament de la musculatura, l’educació respiratòria, la flexibilitat, la resistència i la relaxació amb un component dinàmic i suport musical que el fa molt divertit.
 

Edat: a partir de 60 anys                     
Lloc: Piscina Municipal

X
Per millorar els nostres serveis, emprem cookies amb finalitats estadístiques.
Si continues navegant, entenem que acceptes que n'utilitzem.
Pots ampliar la informació aquí.
Accepto