Inici / Viure a Sant Quirze

Viure a Sant Quirze

23/07/2020

L’Ajuntament presenta al·legacions al Pla Específic de Mobilitat del Vallès prioritzant la connectivitat interurbana a peu i en bicicleta

Es fa una aposta per la connexió ferroviària amb Terrassa de la S2 de FGC i es reclama un calendari públic per a l’execució de la variant de la C-1413

L’Ajuntament ha presentat al·legacions al Pla Específic de Mobilitat del Vallès 2020-2026. Unes propostes que arriben després que l’Ajuntament hagi participat en diverses sessions als consells comarcals, tant Occidental com Oriental, com a coordinadors del Pla.


Les al·legacions segueixen els eixos establerts pel POUM, aprovat en paral·lel i que ha de definir el Sant Quirze del Vallès del futur. Així mateix, es pren també com a referència la Declaració d’emergència climàtica de 2019, que estableix acords en matèria de mobilitat sostenible com un dels objectius bàsics per fer front a la contaminació atmosfèrica.
En conseqüència, i tal i com ha manifestat l’alcaldessa, Elisabeth Oliveras, “aquestes al·legacions han de permetre establir i dotar d’un pressupost les línies d’actuació del Pla Específic de Mobilitat del Vallès a Sant Quirze del Vallès; un full de ruta a seguir que ens permeti assolir les fites establertes en la darrera trobada d’experts mundials en polítiques urbanes definides en l’Agenda 2030”. Així mateix ha afegit que “si ens volem creure aquest Pla Específic de Mobilitat cal determinar un mínim de dos períodes de subvencions per a la millora de la mobilitat urbana i interurbana que permetin fer possibles les infraestructures necessàries de futur, tant pel que respecta a la xarxa ciclable i la implantació de zones per a vianants i desenvolupament, com especialment pel que fa al transport ferroviari, i la variant de la C1413 compromesa ja pel departament de Territori i Sostenibilitat i que fa anys que espera aquest poble”.
 
Les al·legacions
Les al·legacions es centren en tres eixos: la xarxa de modes no motoritzats; la xarxa d’infraestructures de transport públic; i xarxa d’infraestructures pel transport privat.
 
Més espai per a vianants
Sant Quirze del Vallès forma part de la conurbació del Vallès tant pel que fa al municipi de Terrassa com amb Sabadell. Per consegüent, en el primer dels àmbits i respecte els modes no motoritzats, les al·legacions marquen accions que prioritzen millorar l’espai dels vianants a nivell urbà i interurbà.
Oliveras ha volgut remarcar “que hi ha connexions pendents entre Sant Quirze del Vallès i Sabadell com és el pont de l’avinguda d’Arrahona que nosaltres l’entenem com una connexió que només s’ha de transformar per donar més espai als vianants i implementar un carril bicicleta que connecti la xarxa ciclable d’ambdós municipis”. En aquest sentit, les al·legacions proposen la transformació del pont entre la ronda d’Arrahona i l’av. d’Arrahona entre Sant Quirze i Sabadell per a vianants i bicicletes. 
Així mateix  i en aquesta línia, les al·legacions proposen també la implantació d’un carril bici que enllaci l’Avinguda d’Egara i el nou pont passera per bicicletes, que està projectant a la C-58 el departament de Territori de la Generalitat, amb la N-150.
També, respecte els carrils bicicleta, es reclama garantir la continuïtat de la xarxa del municipi a través del polígon de Can Canals fins a Bellaterra i la UAB. En aquest sentit, l’Ajuntament es troba en ple procés de licitació del projecte del pont de Canals. 
 
Una altra de les al·legacions en aquest àmbit se centra en el cobriment de les vies de l’estació de FGC, amb passatges per a vianants i bicicletes. Oliveras ha volgut remarcar que “aquesta és una de les actuacions estratègiques previstes al nou POUM i que ha de permetre connectar la zona comercial i de l’estació amb la trama urbana, amb la voluntat de cohesionar aquests tres teixits urbans tant importants per al municipi de cara al futur”. És en aquest punt, on també es demana instal·lar una zona d’aparcaments segurs per a bicicletes a l’estació. Es tracta d’un projecte europeu compartit amb FGC i Eurecat igual que el de “BicMag”.
 
Transport públic al Vallès
En el segon dels àmbits, el de les infraestructures de transport públic, l’Ajuntament reclama projectar la connexió de la S2 fins a Terrassa des de Sabadell, enllaçant amb les estacions de la S1. Així com l’imprescindible increment del servei obert a capçaleres de Sabadell i Terrassa i la necessària gestió interurbana de títols de transport públic amb zona única de tarifació que comprengui el conjunt del Vallès, amb un nou títol, la T-Vallès.
Aquestes actuacions s’orienten a augmentar la freqüència de combois i el ramal previst amb Terrassa, de manera que millorin les comunicacions.
També es fan peticions en relació al Bus Ràpid del Vallès, demanant que un dels carrils de la C58 es reservi per a TOC i elèctrics. Un pla que actualment i tal i com està previst, ignora totalment Sant Quirze del Vallès.
Finalment, es fa referència als dèficits d’accessibilitat a les parades de bus interurbà, reclamant millores a diferents punts.
 
Transport privat
Respecte el trànsit rodat i el vehicle privat, la petició per part del consistori és clar, Oliveras ho ha expressat amb un “volem que la variant de la C-1413 sigui una realitat, després de l'impacte de les obres de la C-58, i el cobriment de les vies a Sabadell de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, l'ordre de prioritats hauria de posar com a immediata l'execució de la variant de la C-1413”. Aquesta actuació també prevista al nou POUM aprovat el març de 2019, és imprescindible per poder transformar l’actual C1413 que travessa el municipi i fer d’aquesta via una carrer més dins la trama urbana del municipi per pacificar el trànsit, per guanyar espais per vianants i per donar nous recorreguts a les bicicletes com ja es preveu amb el projecte europeu de carril bici entre Sant Quirze del Vallès i Sabadell.
 
Park & Ride de Transport Públic
Respecte els aparcaments al municipi, es parla d’un aparcament dissuasiu del trànsit rodat a l’àrea metropolitana de Barcelona a l’estació d’FGC del poble a l’actual aparcament amb una ampliació de gran impacte, de la mateixa manera que es preveu el Pla Director d’Aparcaments al Transport Públic de Catalunya, al qual s’han presentat al·legacions en aquest mateix sentit. Respecte aquesta acció el govern municipal entén el fons però no comparteix la ubicació per això es proposa passar el gran volum d’aparcaments previstos a l’actual aparcament de la zona comercial a l’altra banda de l’estació; una ubicació que es trobaria al costat mateix de l’enllaç amb la nova variant de la C-1413 i amb l’enllaç amb la C-58.
 
X
Per millorar els nostres serveis, emprem cookies amb finalitats estadístiques.
Si continues navegant, entenem que acceptes que n'utilitzem.
Pots ampliar la informació aquí.
Accepto