08/03/2012

Alumnat de segon i tercer de l'escola Onze de Setembre realitza un treball sobre Tàpies

La iniciativa va néixer arran de la mort de l'artista

 Un dels artistes catalans més rellevants del segle XX, Antoni Tàpies, ha centrat durant la darrera quinzena de febrer un interessant treball desenvolupat pels i les alumnes de segon i tercer de l'escola Onze de Setembre. La mort de l'artista el passat 6 de febrer, va fer que des del professorat s'endegués una iniciativa perquè els nens i nenes poguessin conèixer i treballar a partir del llegat de l'imaginari creatiu d'aquest escultor i pintor reconegut internacionalment.


Treballant una de les tècniques per excel·lència de l'autor, el collage en un mur, l'alumnat ha produït diferents murals que ara estan exposats al vestíbul de l'escola. Els treballs sobre murs sempre van atreure a Tàpies, al qual a més li agradava relacionar el seu estil amb l'etimologia del seu propi cognom. 
Pel que fa a la tècnica i els signes i símbols emprats, els alumnes han pogut apropar-se a l'únivers d'aquest autor, conèixer de prop i crear a partir dels elements omnipresents en la gran majoria de les seves obres: creus, llunes, asterics, lletres o números. El resultat són treballs d'un gran impacte visual, amb objectes sòlids propis de l'escola, com ara mitjons, sabates, bosses d'esmorzar o sorra del pati, elements quotidians ideats pels mateixos infants a partir del descobriment de l'obra de l'artista amb l'objectiu de crear una obra pròpia inspirada en l'escola.
Segons el professorat implicat en el projecte, el resultat d'aquesta iniciativa ha estat molt positiu ja que ha generat una gran motivació entre els alumnes i les famílies per aquest autor, i fins i tot pares i mares també han col·laborat amb els seus fills a la creació de murals que també han portat a l'escola.

Imatges relacionades

Més informació

X
Per millorar els nostres serveis, emprem cookies amb finalitats estadístiques.
Si continues navegant, entenem que acceptes que n'utilitzem.
Pots ampliar la informació aquí.
Accepto