10/05/2011

Ajudar a concertar una entrevista comercial amb èxit és el nou objectiu del SQ Viu l’Empresa

La consultora Mònica Mendoza considera que captar l’atenció dels possibles clients és un dels reptes principals en un món homogeneïtzat

El programa de formació SQ Viu l’Empresa 2011 ha iniciat aquest matí a la Masia de Can Feliu una nova sessió centrada en oferir claus i estratègies a empresaris i venedors per poder concertar entrevistes comercials que permetin presentar a d’altres companyies els productes que ofereixen. “Pots ser molt bo, però si no et donen la possibilitat de poder ensenyar els teus serveis, no et serveix de res”, ha explicat Mònica Mendoza, consultora de vendes i professora de la Universitat Autònoma de Barcelona que imparteix el curs entre avui i dimecres, en què tindrà lloc una sessió pràctica.


La situació de crisi econòmica ha dificultat la possibilitat de disposar d’una entrevista comercial, i per això, segons destaca la ponent, l’objectiu del venedor ha de ser captar l’atenció de l’interlocutor. “Cada vegada més estem venent el mateix: estem globalitzats i homogeneïtzats, i això fa que cada cop sigui més difícil que el teu producte sigui diferent del de la competència”, apunta Mònica Mendoza. A més, “moltes vegades, que els interlocutors no et vulguin rebre és una excusa perquè estan més ocupats en que la seva empresari facturi que no buscant proveïdors estratègics”. Per aquest motiu, Mendoza destaca que el comercial ha d’aconseguir superar entre dos i cinc filtres, depenent de la mida d’una empresa, abans de poder presentar els seus productes a una companyia. El primer filtratge sol venir del secretari o la secretària, mentre que, en el cas de les empreses petites, el segon filtre ja és l’interlocutor que s’encarrega de buscar els proveïdors, ja sigui el cap de compres o el gerent.   


Els pròxims 17 i 19 de maig Mònica Mendoza oferirà una nova acció formativa del SQ Viu l’Empresa centrada, en aquesta ocasió, a realitzar presentacions breus i eficaces que siguin útils per a la captació de contactes. En aquest sentit, les àrees de màrqueting i de vendes són les principals protagonistes de l’edició d’enguany del programa SQ Viu l’Empresa organitzat pel Servei a l’Empresa i el Servei d’Atenció a Persones Emprenedores.


Més informació

X
Per millorar els nostres serveis, emprem cookies amb finalitats estadístiques.
Si continues navegant, entenem que acceptes que n'utilitzem.
Pots ampliar la informació aquí.
Accepto