16/03/2020

L’Ajuntament decreta la prestació dels serveis públics essencials i estrictament necessaris

La majoria del personal farà teletreball amb l’objectiu de reduir el màxim possible la mobilitat

L’alcaldessa de Sant Quirze, Elisabeth Oliveras, ha signat aquest diumenge un decret pel qual dictamina que, a causa de la crisi sanitària del coronavirus, es cobriran els serveis públics bàsics i essencials per garantir el bon funcionament i la gestió d’aquesta situació. L’Ajuntament facilitarà que el personal que tingui la possibilitat de fer-ho pugui treballar des de casa per tal que, més enllà dels serveis mínims, es pugui mantenir part de l’activitat.
S'entenen com a serveis essencials aquells que tenen com a objectiu cobrir les necessitats bàsiques i d'emergència de la ciutadania. A continuació detallem un resum dels més relacionats amb la ciutadania:
 


Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC)
Hi haurà una persona de forma rotatòria presencial per prestar servei al registre general i a l’atenció ciutadana. L’horari d'atenció telefònica i telemàtica de l’OAC serà de 8.00 a 15.00 hores.

Benestar Social i Drets Civils i Gènere
Hi haurà el personal necessari per garantir l’atenció bàsica a la ciutadania segons les mesures excepcionals i recomanacions en relació als Serveis Bàsics d’Atenció Social, dictades per la Direcció General de Serveis Socials del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, dins la jornada laboral establerta.

Policia Municipal
Tot el personal es troba en actiu, de forma presencial en tots els casos. D’aquesta manera es cobreix la seguretat ciutadana, l’atenció bàsica i les mesures d’urgència i emergència que es produeixin durant la situació d’alerta, pandèmia i alarma general.

Brigada municipal
El cap de brigada i dues persones treballaran presencialment de manera rotativa.  La resta del personal resta a disponibilitat de l’Ajuntament per cobrir les necessitats que puguin sorgir

Protecció civil
Tot el personal actiu, de forma presencial.

Premsa i comunicació
El personal necessari per garantir el servei d’informació i comunicació corporativa en teletreball.

Salut Pública
1 tècnic/a de Salut Pública i una persona de suport administratiu de forma rotativa.

Prevenció de riscos
1 tècnic/a de prevenció de riscos laborals

Consergeria
El personal de suport logístic de qualsevol equipament municipal, resta a disposició de les possibles necessitats de l’Ajuntament per a tasques pròpies del lloc de treball, segons jornada laboral aprovada.


Mentre duri la situació, l'Ajuntament treballa per incorporar tots els mitjans tècnics de què pugui disposar per adaptar les tasques de cadascun dels serveis municipals al teletreball.

Trobareu el document detallat   relacionat en aquesta notícia.


Recordem que el passat 13 de març ja es va dictaminar un decret que definia el protocol d’actuació respecte el Coronavirus en l’àmbit laboral, determinant mesures concretes d’organització del personal, organització del treball i altres. El dia 14 de març, l’Estat Espanyol va decretar l’Estat d’alarma, per gestionar la crisi del Coronavirus. Aquests fets van donar lloc al nou decret d’ahir diumenge.


Decret mesures personal Coronavirus

Més informació

X
Per millorar els nostres serveis, emprem cookies amb finalitats estadístiques.
Si continues navegant, entenem que acceptes que n'utilitzem.
Pots ampliar la informació aquí.
Accepto