Ajuts econòmics de suport a l’escolaritat
Descripció
Ajut econòmic destinat a les famílies per cobrir una part del cost de material i sortides escolars i llibres dels infants empadronats a Sant Quirze del Vallès d’educació infantil, primària i secundaria obligatòria.
El barem de l'ajut per al curs 2018-2019 vindrà determinat per criteris tant econòmics com socials.
Aquest ajut està subjecte a l’obligació de ser declarat a l’Impost de renda de les persones físiques. A petició de l'interessat s’expedirà un justificant que es lliurarà per correu electrònic mitjançant l’adreça especificada a la sol·licitud.
En cas de necessitat, l’original caldrà recollir-lo a l’Oficina d’Atenció Ciutadana, d’acord amb els horaris establerts.
Qui ho pot demanar?
Famílies amb infants de 3 a 16 anys que estiguin empadronades al municipi i que cursin estudis:
- En centres educatius públics, o
- derivats a un centre privat concertat amb resolució del director/a dels serveis territorials al Vallès Occidental del Departament d’Ensenyament.
Requisits previs
Complir amb els criteris establerts a la convocatòria d'Ajuts de suport a l'escolaritat.
Documents que cal aportar
- Sol·licitud model
- Document acreditatiu d’identitat
- Llibre de família / Certificat de naixement o qualsevol altre document acreditatiu del parentesc
En cas de família nombrosa o monoparental
- Títol de família nombrosa o monoparental
En cas de discapacitat de l’alumne/a o germans:
- Certificat de Discapacitat emès pel Centre d’Atenció a Persones amb discapacitat (CAD)
En cas d’escolarització en centre privat concertat:
- Resolució del director o directora dels serveis territorials al Vallès Occidental del Departament d’Ensenyament o document justificatiu que certifiqui que el/la menor beneficiari/ària ocupa una plaça reservada al centre privat concertat emès per l’inspector de zona, per l’equip atenció psicopedagògica o per la direcció del centre educatiu.
En cas de separació legal o divorci:
- La resolució judicial que determini aquesta situació, incloent-hi el conveni regulador.
- En cas d’incompliment de l’obligació de pagament de la pensió d’aliments, documentació acreditativa de la reclamació de la pensió d’aliments.
En cas de separació de fet:
- El document notarial o la fotocòpia dels justificants d’interposició de la demanda o altres documents que demostrin aquesta situació.
En cas d’acolliment:
- Resolució d’acolliment de la Direcció General d’Atenció a la Infància i Adolescència
Documentació econòmica:
De tots els membres de la unitat familiar d’edat igual o major de 16 anys:
- En cas de persones assalariades, fulls de salari o certificat equivalent dels últims 3 mesos immediatament anteriors a la present sol·licitud.
- En cas d’atur, certificat del SEPE de ser, o no, beneficiari de la recepció de prestacions i/o subsidis d’atur, i la quantia percebuda en els 3 mesos anteriors a la sol·licitud (www.sepe.es)
- Beneficiaris/es de Renda Garantida Ciutadana: Certificat acreditatiu actualitzat.
- En cas de pensionistes: certificat de la pensió on consti la quantia actualitzada (www.seg-social.es)
- En cas d’autònoms/es o empresaris/àries: l’última declaració de l’IRPF.
- En cas de gaudir de subvenció per pagar el lloguer: certificat de l’Agencia d’habitatge de Catalunya.
- En cas de ser dones víctimes de violència masclista: no es tindran en compte els ingressos de l’agressor. Cal aportar la sentència judicial.
- El darrer rebut de la hipoteca o del lloguer de l’habitatge on resideixi el/la menor beneficiari/ària, o declaració jurada de viure en un habitatge pagant un lloguer si no es pot justificar documentalment.
- Informe de vida laboral actualitzat en la data de la sol·licitud
- Justificant de qualsevol altre ingrés
Antelació amb què cal demanar
FORA DE TERMINI
Presentació de sol·licituds: del 16 de maig al 5 de juny de 2018.
Les persones d'aquesta relació poden presentar per registre la documentació requerida fins al 27 de Juny de 2018.
Llistat definitiu d'Ajuts econòmics de suport a l’escolaritat
On es demana (Presencial)
Servei de Benestar Social i Gent Gran
C/ Sentmenat, 6 (08192)
Matins: dilluns a divendres de 9.00 a 14.00
Tardes: dilluns i dimecres de 15.00 a 18.00
Telèfon: 937 216 800
Oficina Torre Julià de les Fonts
C/ de Josep Mitats, 10 (08194)
Dimecres de 16.45 a 20.00 i divendres de 8.45 a 14.00
Telèfon: 937 480 136
Fora d'aquest horaris, les sol·licituds es podran presentar a les Oficines d'Atenció Ciutadana en l'horari habitual del servei.
On es demana (En línia)
IMPORTANT: Per poder tramitar aquesta sol·licitud per registre electrònic es necessari disposar d'un CERTIFICAT DIGITAL admès. (Podeu consultar quins certificats són admesos a l'enllaç següent: Certificats digitals i signatures electròniques admeses.
Una vegada es registri correctament rebreu el justificant de registre electrònic.
Enllaç: Sol·licitud online
Servei gestor
Servei de Benestar Social i Gent Gran
Termini per resoldre i notificar
3 mesos
Sentit del silenci administratiu
Negatiu
Cost
Gratuït
Observacions
Atorgament dels ajuts:
La Junta de Govern Local en un termini màxim de 3 mesos acordarà les persones beneficiàries i els imports.
Aquest acord es publicarà als centres educatius i al tauler d’anuncis corporatiu i s’establirà un termini de 10 dies, a comptar a partir de la publicació al tauler corporatiu, per a interposar al·legacions.
Un cop resoltes les al·legacions es procedirà al pagament dels imports. L’Ajuntament liquidarà el import econòmic assignat a cada beneficiari al Centre educatiu que li correspongui mitjançant endós. El centre educatiu lliurarà a cada beneficiari el material escolar, llibres i/o l’assignació de sortides que segons l’ajut li correspongui i dintre de l’any en curs.