Castellano  |  Contacte

Home | Notícies | El catedràtic finès Timo Riiho destaca la formació del professorat com a element clau per a l’èxit del model educatiu

El catedràtic finès Timo Riiho destaca la formació del professorat com a element clau per a l’èxit del model educatiu

13/01/2012

Riiho centra la seva conferència a l’escola Taula Rodona en el prestigi del professorat i el respecte a les seves actuacions

El catedràtic finès Timo Riiho va oferir ahir una conferència a l’escola Taula Rodona de Sant Quirze del Vallès, en el marc del cicle de xerrades-debat que organitza l’AMPA amb el suport de l’Ajuntament, sota el nom de “Cap a on va l’educació?”. L’acte va comptar amb la presència del cònsol honorari de Finlàndia, Albert Jinjaume, el director dels Serveis Territorials d’Ensenyament, Lluís Baulenes i el tinent d’Alcaldia de Serveis Personals i regidor d’Educació, Edel Balboa.
Riiho, catedràtic de llengües ibero-romàniques de la Universitat de Helsinki  va parlar sobre el model educatiu de Finlàndia, un model segons va manifestar, “tradicional, basat en l’alt nivell de formació del professorat, tant acadèmic com de recursos pedagògics, que els permet anticipar-se a les dificultats de l’alumnat”. Riiho va centrar el seu discurs en el prestigi de què gaudeix aquest col•lectiu que, “a més de mestres i professors, són professionals que compten amb el respecte de l’alumnat i de la societat en general, i que es troben investits de l’autoritat necessària per poder realitzar una bona tasca educativa”.
Un altre dels punts que el catedràtic va destacar es va centrar en la importància del sindicat del professorat i de l’alumnat. Aquest últim dóna suport a la població estudiantil, possibilitant la seva emancipació als 18 ó 19 anys, per continuar els seus estudis amb independència de l’àmbit familiar.
Per finalitzar, Riiho va enumerar alguns dels problemes que es poden assimilar a la resta de països europeus, com ara les conseqüències de la crisi econòmica, que també comencen a patir, o la preocupació per la desmotivació i l’abandonament dels estudis de joves entorn els 15 anys, per manca de cohesió social.
Més de 170 persones van assistir ahir a aquesta xerrada, majoritàriament directors i membres del professorat de les escoles de Sant Quirze del Vallès, representants de les ampas i pares i mares del municipi.