Castellano  |  Contacte

Home | Notícies | Alumnes i professors de l'IES viatgen a Anglaterra en el marc d'un projecte Comènius

Alumnes i professors de l'IES viatgen a Anglaterra en el marc d'un projecte Comènius

08/04/2011

L'institut de Sant Quirze participa en aquest projecte compartit amb altres cinc centres europeus

 Durant la darrera setmana de març, dos professors i dues alumnes de l’INS de Sant Quirze han visitat un institut d’Ilford, a l’àrea metropolitana de Londres, en el context del projecte Comenius, que l’Institut comparteix amb altres cinc centres d’Europa. Es van desplaçar els docents Marta Pardell  del Departament d’Anglès i  Jordi Roldán  del Departament de Biologia i Geologia i les alumnes de 4t d’ESO Eva Ferré i Laura Lapeña.
La rebuda i l’organització de l’estada va ser molt satisfactòria, segons afirmen els participants, que van poder assistir a classes de ciències i contactar personalment amb els professors i alumnes que desenvolupen els treballs sobre el pa que comparteixen ambdós centres. També van poder assistir a classes d’espanyol i a una videoconferència amb un grup de científics que investiguen a l’Antàrtica. Acompanyats per estudiants del centre, la delegació quirzetenca va fer una visita a les instal•lacions i els professors van poder observar les maneres d’organitzar-se i els recursos dels diferents departaments del centre anglès.
Les alumnes van ser acollides per una mateixa família d’origen indi, amb la qual cosa van tenir una experiència doble. Al matí, assitien a classes durant tot l’horari lectiu, amb els professors de Sant Quirze o amb l’alumna acollidora, la Neena. Dinaven a la cantina de l’institut amb la Neena i els seus amics. Van estar comentant i compartint el treball fet fins ara a Sant Quirze i a Ilford amb els alumnes anglesos implicats en el projecte. L’últim dia, van presentar un powerpoint sobre el pH de les farines i van participar en un experiment del grup dels llevats. Igualment, hi va haver temps per anar a veure la ciutat de Londres i practicar el shopping.