Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Institut Escola Onze de Setembre

Inclusiu, coeducador, laic i respectuós amb la pluralitat. Treballa per ser un referent de qualitat educativa i d’assoliment dels objectius d’excel•lència i d’equitat...

Projecte educatiu

L'Institut Escola Onze de Setembre es defineix com a inclusiu, coeducador, laic i respectuós amb la pluralitat. Treballa per ser un referent de qualitat educativa i d’assoliment dels objectius d’excel•lència i d’equitat.

S’explica d’acord amb els principis de qualitat pedagògica, direcció responsable, dedicació i professionalitat docents, avaluació, retiment de comptes, implicació de les famílies, preservació de l’equitat, cerca de l’excel•lència respecte a les idees i les creences dels alumnes i de llurs mares, pares o tutors. El marc d'un Institut Escola permet acompanyar el desenvolupament de l'alumnat dels tres al setze anys, construint una relació estreta de coneixement personal. Una sola comunitat educativa, un sol projecte, un únic claustre i una sola cultura pedagògica i didàctica atorguen una gran riquesa al nostre centre.

Els objectius prioritaris que configuren els nostres trets d’identitat com a centre són l’èxit escolar, desenvolupant al màxim les capacitats i competències de tots i cadascun dels nostres alumnes com a principi fonamentador d’igualtat, garantia i cohesió social. El futur projecte del centre comptarà amb una línia a educació infantil i primària i dues a secundària.

Acollida al nou alumnat

Jornada de portes obertes.

Entrevistes personalitzades amb les famílies.

Reunió informativa a les famílies d'I3 al mes de juny.

Reunió informativa a les famílies de 1r d'ESO abans de la preinscripció.

Adaptació progressiva de l'alumnat d'I3 durant els primers dies de curs.

Serveis educatius d'orientació pedagògica

Psicopedagoga (EAP, Serveis Educatius Dept. Educació).

Logopeda (CREDA).

Servei del departament d'educació de l'Ajuntament de Sant Quirze del Vallès.

Menjador escolar

Cuina pròpia on s'elaboren diàriament tots els plats que se serveixen. Menús elaborats per una dietista-nutricionista. S'ofereixen visites concertades amb aquelles famílies que ho requereixin.

Activitats extraescolars, gestionades per l’AFA

  • S’oferta un gran ventall d’activitats que van des d’Educació Infantil fins a tercer d'ESO. Es duen a terme en horari de migdia i de tarda.
  • Servei d’acollida fora de l’horari escolar: de 7:30 h a 9:00 h al matí i de 16:45 h a 18:15 h a la tarda.

Instal•lacions

  • Biblioteca
  • Aula d’informàtica
  • Gimnàs
  • Sala de Psicomotricitat
  • Laboratori de ciències
  • Taller de tecnologia
  • Aules d’educació artística: plàstica i música
  • Aula de joc simbòlic
  • Hort
  • Aules d'idiomes
  • Aula d’atenció educativa
  • Cuina
  • Menjador
  • Jardinet/patis interiors
  • Ascensors
  • 2 pistes poliesportives
  • 3 patis d’esbarjo diferenciats per edats
  • Recursos tecnològics d’audiovisuals i comunicació
  • 6 portes d'entrada al centre diferenciades per edats
  • Espai reservat per autocars per sortides del centre

Projectes pedagògics

  • Projecte Digital: ús i aplicació a nivell escolar (aula d'informàtica, portàtils, tauletes digitals, pissarres digitals, canons a les aules, ...).
  • Projecte Interdisciplinari i Congrés d'Aprenentatges: treball cooperatiu, on l'alumnat fa un procés d'aprenentatge al voltant d'un eix temàtic amb mostra final oberta a la comunitat educativa.
  • English Day
  • Jornada Esportiva: jornades d'aprenentatges competencials on participa tot l'alumnat del centre.
  • Desenvolupament de la pràctica psicomotriu a l’etapa infantil, per millorar l’autoconeixement, l’autocontrol i l'autoestima.
  • Impuls de la lectura/Biblioteca escolar/Llegim en parella, per fomentar els hàbits lectors, desenvolupar estratègies de recerca, anàlisi d’informacions i el gust per la lectura.
  • Joc simbòlic, alumnat d'educació infantil.
  • Aula de ciències, on es fan pràctiques que ajuden a consolidar els coneixements teòrics i fomenten el treball en grup.
  • Projecte de reutilització de llibres de text, per aprendre a conservar i valorar aquest material a més d'ajudar econòmicament a les famílies que participen.
  • Projecte d'anglès per ser competent en aquesta llengua. S'imparteix des de I3 i també s'ofereix com activitat extraescolar en estreta coordinació entre els mestres de l'escola i els responsables que l'organitzen.
  • Cantània, alumnat de 6è, projecte global de música, conjuntament amb altres escoles de Catalunya.
  • Dansem, alumnat de 2n, projecte artístic i de cohesió social amb alumnat del poble.
  • Cantem, alumnat de 4t, projecte artístic i de cohesió social amb alumnat de la comarca.
  • Programació i robòtica educativa: fer ús de les noves tecnologies i de diferents llenguatges de programació, per tal de fomentar un sistema d'aprenentatge interdisciplinari que permeti potenciar el desenvolupament d'habilitats i competències en l'alumnat.
  • Treball per projectes a 4t, 5è, 6è, 1r i 2n d'ESO: treball globalitzat, puntual i en equip per aprofundir en diferents temes, dues sessions setmanals.
  • Espais d'aprenentatge 1r, 2n i 3er: proposta de diferents activitats basades en les intel·ligències múltiples.
  • Ambients d'aprenentatge I3,I4 i I5: espais de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se i interactuar amb els altres.
  • Piscina, alumnat de 2n, dins de l'àrea d'educació física, projecte subvencionat per l'ajuntament.
  • Plurilingüisme: des de I3 activitats plurilingües per afavorir el contacte amb diferents llengües. A l'ESO com a segona llengua estrangera s'imparteix francès.
  • Innovació en metodologies matemàtiques: projecte global de centre que potencia el treball manipulatiu i competencial en l'aprenentatge de les matemàtiques.
  • Activitats complementàries: colònies a I5, 2n, 4t i 6è i camp d'aprenentatge a 1r i 2n ESO, esquiada i estada a França 3r ESO.
  • Atenció a la diversitat: Es planifiquen mesures i recursos per donar suport a cada alumne en el seu procés d'aprenentatge: es fan desdoblaments de grups per aprofundir en el currículum de manera més individualitzada i poder atendre les intel·ligències múltiples de manera competencial.
  • Realitzem suports en petits grups per atendre la diversitat de l'alumnat i afavorir els aprenentatges.
  • Codocència: dos mestres a l'aula en algunes franges horàries per potenciar el treball globalitzat.
  • Comptem amb una mestre d'educació especial i una mestra d'audició i llenguatge.
  • Intercanvis internivells: activitats compartides entre diferents nivells on l'aprenentatge és mutu i enriquidor.
  • Optatives ESO: robòtica, multiesports, estudi guiat, francès, ràdio, economia, emprenedoria, física i química, digitalització, música, biologia i geologia.

Òrgans de govern

Director/a: Puri Cabello

Cap d’Estudis Infantil i Primària: Mila Quintana

Cap d'Estudis ESO: Marc Sas

Coordinador Pedagògic: Jose Esparza

Secretari/a: Roger Barnusell

Itinerari educatiu

Coordinació pedagògica amb les escoles bressol

  • Directori Equipaments
  • Adreça C. Castanyers s/n, 08192 Sant Quirze del Vallès
  • Telèfons 93 721 66 02
  • Email a8077061@xtec.cat
  • Web www.escola11s.cat
  • Horari

    Educació Infantil i Primària: Matins de 9:00 h a 12:30 h i tardes de 15:15 h a 16:45 h.

    Educació Secundària: Dilluns, dimarts i dijous Matins de 8:00 h a 13:00 h i tardes de 15:00 h a 16:30 h. Dimecres i Divendres de 8:00 h a 14:30 h.