Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Realització d'activitats a la via pública o en espai públic

Servei responsable

Servei responsable

Participació i Processos participatius

En termini
Descripció del tràmit

Aquest tràmit permet sol·licitar l'autorització per fer una activitat participativa a la via pública o en espai públic, sol·licitud d'infraestructures municipals (taules, cadires...), i/o de personal de suport (tècnic/a de so...).

Normativa

4.10 Taxa per la utilització de serveis, instal·lacions socioculturals i materials municipals per activitats socials

Qui ho pot sol·licitar
  • Entitats sense finalitat de lucre.
  • Grups de persones no associades o comunitats de propietaris per a la realització de reunions.
  • Artistes plàstics empadronats al municipi.
  • Entitats privades que col·laborin o participin amb l’Ajuntament en actes populars o activitats municipals, amb fins comercials o per a realització de processos selectius de personal.
  • Companyies artístiques.
Requisits previs
  • Les entitats han d’estar incloses al Registre Municipal d’Entitats i Associacions Ciutadanes (RMEAC).
  • Disposar d’assegurança de responsabilitat civil per dur a terme l’activitat amb un capital mínim assegurat en funció de l’aforament previst (d’acord amb l’article 80 del Decret 112/2010, de 31 d’agost, Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives).

Aforament

Capital assegurat

Fins a 100 persones d'aforament autoritzat

300.000 €

Fins a 150 persones d'aforament autoritzat

400.000 €

Fins a 300 persones d'aforament autoritzat

600.000 €

Fins a 500 persones d'aforament autoritzat

750.000 €

Fins a 1.000 persones d'aforament autoritzat

900.000 €

Fins a 1.500 persones d'aforament autoritzat

1.200.000 €

Fins a 2.500 persones d'aforament autoritzat

1.600.000 €

Fins a 5.000 persones d'aforament autoritzat

2.000.000 €

 

 

Com es fa el tràmit

 

Formes de tramitació

Per presentar la sol·licitud mitjançant registre electrònic, si us plau seguiu els següents passos:

  1. Descarregueu els models de sol·licitud i annexos del tràmit que trobareu a la secció Documentació.
  2. Empleneu el model de sol·licitud i signeu-lo electrònicament.
  3. Feu clic a l'enllaç de tramitació en línia i empleneu el formulari.
  4. Adjunteu la documentació específica al tràmit (sol·licitud i documentació).
  5. Feu clic en continuar.
  6. Signeu el formulari electrònicament i envieu-lo.

Una vegada es registri correctament, rebreu el justificant de registre electrònic.

En breu us farem arribar les indicacions per poder fer el pagament de l'autoliquidació si escau.

Terminis

1 mes abans de la realització de l’activitat

Documentació a aportar
  • Model de Sol·licitud
  • Pòlissa de responsabilitat civil per l’activitat a realitzar. (D’import acord amb l’aforament previst).
  • Rebut que acrediti la vigència de la pòlissa.

En cas d’activitats on se servirà menjar, o es manipularan aliments:

  • Certificat de formació en higiene alimentària o declaració responsable d’higiene alimentària.
  • Pòlissa de responsabilitat civil que inclogui la cobertura de la intoxicació alimentària.

En cas d’espectacles en espais a l’aire lliure amb aforament previst de 2.000 a 20.000 persones:

  • Pla d’autoprotecció

 

Quin cost té i com es pot fer el pagament

D’acord amb l'Ordenança fiscal  Taxa per la utilització de serveis, instal·lacions socioculturals i materials municipals per activitats socials.

Informació d'interès

Aquesta sol·licitud pot incloure espais públics, infraestructures municipals (taules, cadires, etc.) i personal de suport (tècnic/a de so...)

Sentit del silenci administratiu

Negatiu