Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Educació

Una quarentena de persones segueixen la xerrada sobre l'educació matemàtica a les famílies

L'acte s'emmarca en el cicle de xerrades organitzat per l'Escola de pares de les AMPA de Sant Quirze


Una quarentena de persones segueixen la xerrada sobre l'educació matemàtica a les famílies

 La sala d’actes de l’Escola Lola Anglada va aplegar aquest dijous 16 de Febrer la segona de les xerrades organitzades per l’Escola de pares de les AMPA de Sant Quirze. Una quarentena persones entre pares, mares i membres del professorat de les escoles del municipi van seguir amb molt d’interès els consells i les explicacions del profesor Anton Aubanell, professor de matemàtiques i responsable de CESIRE CREAMAT. 
El profesor Aubanell va donar molta importància al paper que té la familia a l’hora d’ajudar als infants a motivar-se davant l’aprenentatge de les matemàtiques. Segons va dir, “és important lluitar contra una imatge social massa dolenta d’aquesta assignatura. El concepte escolar de les matemàtiques ha de ser molt més ampli que el del càlcul que es limita a la tècnica i la rutina. Fer matemàtiques és més que comptar, és mesurar, comparar, relacionar, comprendre … i tot el que ens envolta està relacionat d’alguna forma amb els conceptes matemàtics”. 
Va animar a pares i mares a provar d’estimular l’imaginació dels infants, a motivarlos perquè gaudeixin amb la resolució dels problemes, acompanyant-los en la seva investigació, estimulant la seva creativitat amb molt d’entusiasme, procurant que no tinguin por d’equivocar-se i valorant els seus progresos per petits que siguin. 
Va proposar exercicis divertits per a fer amb els infants a qualsevol hora, tot fomentant en ells una actitud crítica i reflexiva del que veuen: missatges publicitaris, concursos de TV, notícies, l’observació, en definitiva, de tot el que ens envolta.
El dinamisme de l’Anton Aubanell va fer que el públic participés de les seves propostes, arribant fins i tot a jugar amb bombolles de sabó que també li van servir per explicar conceptes matemàtics.