Codi ètic del servei públic de Catalunya
Els empleats/des públics de l'Ajuntament i les seves societats municipals estan adherits al Codi ètic del servei públic de Catalunya
En sessió plenària, del 28 de desembre de 2023, s'aprova per unanimitat l’adhesió al Codi ètic del servei públic de Catalunya, acord que ha estat tractat prèviament a la Mesa General de Negociació de Matèries Comunes, el qual es d'aplicació a tots els membres de la corporació i als empleats/des públics/ques de l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès i de les entitats del seu sector públic (societats municipals vinculades).
L’objectiu principal del Codi és orientar l’actuació dels servidors/es públics des de la clau dels valors, reforçant d’aquesta manera la integritat de llur actuació i contribuint així a impulsar la millora del servei públic, la millora de la qualitat democràtica, i la recuperació de la confiança de la ciutadania en les seves institucions.
El Codi es divideix en quatre parts, que tracten bàsicament la qüestió dels valors des de perspectives diferents:
- Els inherents al servei públic.
- Aquells relacionats amb l’actuació dels servidors/es públics.
- Vinculats a les dimensions relacionals dels servidors/es públics.
- Valors de les organitzacions responsables del servei públic.
L'acord i el text íntegre del Codi es pot consultar a la publicació del Butlletí Oficial de la Província Barcelona i al Portal Municipal de Transparència.