El Centre d'Informació i Recursos per a Dones va acollir dijous passat una xerrada per posar sobre la taula les novetats relacionades amb la llei de persones treballadores de la llar. Des del dia 1 de gener de 2012, la nova llei estableix que les persones treballadores del servei domèstic estiguin integrades en el règim general de la Seguretat Social. Aquest canvi suposa un pas endavant en l'equiparació de drets i deures amb la resta de persones assalariades i nous requisits de contractació i de relació amb la Seguretat Social. La xerrada va comptar amb una quarentena de persones i va anar a càrrec de l’advocat del servei d’Igualtat i membre de l’Il•lustre Col•legi d’Advocats de Sabadell, Luis Sánchez Frías.
Alguns dels canvis destacables aprovats a l'agost de 2011 són relatius a la nova regulació laboral, és dir, a l'establiment de com ha de ser el contracte laboral, la retribució mínima que parteixi del Salari Mínim Interprofessional o la jornada. Aquesta ha de tenir una durada màxima de 40 hores de treball efectiu setmanal i un temps presencial màxim de 20 hores, així com el descans entre jornades, que ha de ser de 12 hores, o el setmanal, de 36 hores consecutives. També es determina el periode de vacances anuals, que ha de ser de 30 dies naturals.
Pel que fa al contracte, la nova llei introdueix la figura del desistiment de la persona contractadora, així com les causes d'extinció de contracte.
En relació a les noves obligacions amb la Seguretat Social, en el cas de jornada completa o mitja jornada, s’estableix l’obligació per a les persones empleadores de comunicar el canvi al Règim General de la Seguretat Social entre el dia 1 de gener de 2012 i el 30 de juny de 2012. Aquestes hauran de disposar d’un Codi de Compte de Cotització dins del Sistema Especial dins del Sistema Especial d’Empleats. Així mateix les persones empleadores i les empleades són les responsables de sol•licitar l’alta o baixa de treballadors i treballadores.
Les persones assistents a la xerrada van poder resoldre dubtes tant en termes de drets laborals com de contractació.
Assessorament jurídic
El servei d’assessorament jurídic del Centre Municipal d’Informació i Recursos per a Dones (CMIRD) es realitza quinzenalment els dijous de 10 a 12h i de 16 a 18h, i ofereix assessorament en els àmbits civil, penal, laboral i estrangeria. Per a sol•licitar assessorament cal adreçar-se al CMIRD a l’Avinguda del Vallès, 97-99, tel. 637465186.