Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Solidaritat i cooperació

Una xerrada planteja els canvis de consum que genera la crisi

La xerrada va anar a càrrec de la directora de la revista Opcions, Montse Peiron


Una xerrada planteja els canvis de consum que genera la crisi

Un estudi recent demostra que cada català i catalana llença de mitjana 20 kg de menjar a l'any. Segons va explicar la directora de la revista Opcions, Montse Peirón, si seguim a aquest ritme, aviat necessitarem 4 planetes com el nostre per poder donar sortida a la demanda. Amb aquesta contundència va concloure la xerrada El consum com a eina de transformació davant la crisi que va tenir lloc ahir dijous 31 de maig a la biblioteca municipal de Sant Quirze. 

Peirón va voler donar una mica de llum a la capsa negra del consum i la seva relació amb la crisi econòmica actual. Una de les principals conseqüències directes d'aquesta situació d'empobriment econòmic és que la majoria de gent té menys diners per gastar, fet que es tradueix immediatament en una reducció de consum. Segons la ponent, aquest fet té un desavantage important com és l'alentiment del creixement econòmic, però per l'altra té una conseqüència positiva, que és la disminució de la petjada ecològica. Si consumim menys, també produïm menys i necessitem extreure menys matèries primeres.
Consum responsable
Un dels temes en els que es va fer més èmfasi durant la conferència va ser la importància del fer un consum de proximitat, ecològic i també de comerç just. Tot i que sovint aquestes pràctiques surten més cares per al consumidor final, aquest tipus de productes generen tres vegades menys costos indirectes i són de menys qualitat.
Peirón va fer èmfasi també en la importància de buscar alternatives que portin a una transformació de l'actual sistema productiu i que assegurin la supervivència del planeta.
Al final de la xerrada, el públic assistent va participar en un interessant debat que va girar a l'entorn de la problemàtica actual de la sobreproducció i de l'excés de consum, i de les diferents fórmules per millorar aquesta realitat de la societat de consum.