L’Ajuntament de Sant Quirze esdevé pioner en rebre el certificat de qualitat ISO 9001:2008
L'Ajuntament ja ha instaurat l'ús del certificat digital
L’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès ha obtingut la certificació d’AENOR conforme la ISO 9001:2008 del sistema de gestió de la qualitat dels serveis d’informació, gestió i tramitació de demandes de la ciutadania i d’altres administracions públiques. La directora de la delegació d’AENOR a Catalunya, Eva Subirà, ha estat l’encarregada de fer el lliurament, en el marc d’un acte celebrat ahir a l’Alcaldia de l’Ajuntament, amb la presència de l’alcaldessa, Montserrat Mundi, el primer tinent d’Alcaldia, Antoni Rebolleda, la regidora de Serveis Generals, Sílvia Peralta,i altres representants municipals i treballadors de l’OAC.
L’Ajuntament de Sant Quirze esdevé així pioner en rebre aquesta certificació, la qual cosa permetrà implementar un procés de millora contínua, d’innovació i de creació de valor públic.
La iniciativa es complementa amb la política de qualitat de l’OAC, centrada a millorar la gestió dels processos i oferir un servei integrat d’informació i atenció.
Segons que ha manifestat la regidora de Serveis Generals, Sílvia Peralta, “aquest compromís garanteix la participació i la transparència en la prestació dels serveis públics que tenim encomanats, alhora que materialitza la nostra voluntat de millora continuada de la qualitat en l’atenció a la ciutadania”.
En la mateixa línia, el primer tinent d’Alcaldia, Antoni Rebolleda, ha insistit en què “aquest projecte el treballem des de 2008 per donar resposta a les noves necessitats de la població. Aquesta forma de funcionar es traspolarà progressivament a diferents àrees de l’Ajuntament, doncs aquest projecte s’emmarca dins del nostres objectius de govern, basats en la modernització i millora de l’administració local”.
Finalment, l’alcaldessa, Montserrat Mundi, ha insistit en què “es tracta de facilitar al màxim la relació de la ciutadania amb el seu Ajuntament i que aquesta coincideixi amb el nivell de qualitat que espera de l’administració local. L’obtenció d’aquest certificat esdevé un pas important en la línia de millora continua dels serveis municipals”.
Aquesta iniciativa se suma a altres projectes que s’estan treballant i es troben relacionats amb l’atenció ciutadana i el servei a les persones, com ara la carpeta ciutadana o l’administració 24/365. Totes aquestes actuacions es basen en una administració oberta, amb comunicació permanent amb la ciutadania, i on aquesta podrà consultar en qualsevol moment l’estat de les seves gestions, telemàtiques o presencials.
De fet, l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès ja ha instaurat l’ús del certificat digital, la qual cosa facilita la signatura de documents i agilitza les gestions.