Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Actualitat

Personal de l'Oficina d'Atenció Ciutadana realitza un curs d'introducció bàsica en matèria de consum

La formació permetrà oferir una millor atenció a la ciutadania en les consultes dins d'aquest àmbit


Personal de l'Oficina d'Atenció Ciutadana realitza un curs d'introducció bàsica en matèria de consum
 Conèixer el marc legislatiu, apropar-se als diferents tipus de consultes que es poden generar en l'àmbit de consum i aprofundir en el funcionament dels procediments d'aquesta matèria com ara les reclamacions o les denúncies són alguns dels conceptes a l'entorn dels quals ha girat avui la primera sessió del curs d'introducció bàsica al consum que realitza el personal de l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament.
La presentació de la sessió d'avui ha anat a càrrec de Míriam Casarramona, regidora de Comerç i Consum de  l'Ajuntament de Sant Quirze del Vallès, que ha destacat la importància de facilitar a la població tota la informació i ajuda quan es troba amb un problema relacionat amb els drets de les persones consumidores.
La formació l'organitza el Servei de Consum del Centre de Desenvolupament Econòmic Masia Can Barra amb la col.laboració de la Diputació de Barcelona. El curs l'imparteixen  tècnics del servei de suport a les polítiques de consum de la Diputació de Barcelona i consta de dues sessions durant les quals es repassaran les diferents vies de reclamació i també quina és la documentació acreditativa o probatòria per poder iniciar un expedient. Les ponències inclouen també supòsits pràctics perquè els assistents puguin situar-se en casos reals i oferir la millor atenció en cada cas a la ciutadania.
Els tècnics de suport a les polítiques de consum de la Diputació de Barcelona, un cop al mes es desplacen amb la unitat mòbil de consum que se situa  al a plaça Anselm Clavé per atendre les consultes i/o reclamacions de la ciutadania. Al web municipal www.santquirzevalles.cat s'informa puntualment d'aquesta visita. No obstant, els usuaris han de conèixer que no cal esperar la visita de la unitat mòbil per a presentar una reclamació. Només cal que presentin una instància a l'OAC i internament l'Ajuntament des del servei de consum inicia la tramitació de l'expedient amb la Diputació.