L’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès posa en marxa el Programa “Sant Quirze Actiu!
La proposta permetrà a 16 alumnes de l’Institut Sant Quirze rebre formació dels oficis d’electricista, fuster i arts gràfiques, amb un total de 84 hores lectives
L’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès, des del Centre de Desenvolupament Econòmic Masia Can Barra i en col.laboració amb la unitat municipal d’educació posa en marxa el programa: “Sant Quirze Actiu”. La iniciativa té com a objectiu donar a conèixer diferents oficis, amb demanda al mercat de treball, a partir d’una formació teòrico pràctica, a joves escolaritzats a segon cicle d’ESO a l’institut Sant Quirze que no tenen previst seguir estudiant o bé no saben quina opció formativa de futur triar.
Formació en oficis
A partir del 25 d’octubre i fins el 6 de juny, un grup de 16 alumnes de l’Institut Sant Quirze del Vallès rebrà formació dels oficis d’electricista, fuster i arts gràfiques, amb un total de 84 hores lectives, impartides a través de la Fundació Cecot Formació. Posteriorment es preveu que aquests alumnes puguin realitzar pràctiques a empreses del municipi, preferiblement del sector que han rebut els aprenentatges.
Inserció laboral
Aquesta formació s’integra dins la programació acadèmica dels joves, els quals realitzaran unes hores d’escolarització a les instal.lacions del Vapor Universitari i del IES Salesians de Terrassa amb la finalitat que, la pràctica desenvolupada, els ajudi a triar l’opció formativa a seguir, per assolir posteriorment una inserció laboral.
Programa propi
Fins al curs passat, l’Ajuntament de Sant Quirze, a través del Servei a l’Ocupació, oferia aquesta formació als joves de l’institut, participant del programa tutelat pel Vapor Llonch de Sabadell.
Enguany, l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès aposta per consolidar un programa propi, el qual ha de servir per reforçar el vincle entre l’institut i els serveis d’Empresa,, Ocupació, i educació, donat que es tracta d’un projecte transversal.