Empresa, establiments i activitats
El CDE Masia Can Barra acull una conferència sobre planificació estratègica per a emprenedors/es
La xerrada, promoguda per St.Quirze Emprèn, va anar a càrrec d'Antonio Guerra
La Masia de Can Barra ha acollit aquesta setmana la conferència: La Planificació Estratègica a l'hora d'emprendre, una activitat que està emmarcada dintre del cicle de conferències promogudes per Sant Quirze Emprèn, una iniciativa que neix per facilitar la comunicació i la col·laboració entre els emprenedors i emprenedores santquirzetencs i que compta amb el suport del Centre de Desenvolupament Econòmic Masia Can Barra de l’Ajuntament de SQV i Diari del Vallès.
La conferència va anar a càrrec d’Antonio Guerra, emprenedor i fundador de l’empresa quirzetenca Be a prop. Interim Management & Consulting, especialitzada en solucions de millora de la competitivitat a través dels coneixements i habilitats de directius que actuen a l'empresa temporalment, una fórmula de gran èxit a països com el regne Unit, Holanda o els Estats Units i que poc a poc es va imposant al nostre país.
Antonio Guerra va parlar de quins són els aspectes clau per tenir èxit en la preparació d’un pla estratègic i també de la gran importància de definir els conceptes de missió, la visió i treballar partint de l’anàlisi DAFO per desenvolupar la nostra estratègia competitiva i tenir èxit en un mercat cada vegada més complex, canviant i sovint hostil.
Durant la sessió, en la que van participar fonamentalment emprenedors o futurs emprenedors amb ganes de conèixer noves idees i formes de fer, es va tenir l'ocasió d'aprofundir en els diferents termes utilitzats, així com estudiar les eines bàsiques per realitzar l'anàlisi estratègica com a punt de partida per definir els objectius estratègics i implantar les estratègies més adients. La part més participativa va arribar quan es van analitzar les missions de diferents tipus de companyies. Amb esperit crític, els assistents van poder comprovar com la definició de la missió i la visió d'empresa requereix d'una metodologia i es fruït d'una profunda reflexió i anàlisi introspectiu per reflectir la nostra raó de ser com a empresa i com d'aquesta en dependran les estratègies competitives i funcionals per adaptar-nos a l'entorn i perquè no, influir en ell."