Un total de 16 joves de l’Institut Sant Quirze han presentat aquest mes de febrer el resultat del treball realitzat gràcies a la seva participació en el programa Sigues Emprenedor promogut per la Fundació Escola d’Emprenedors i finançat per l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès. El projecte consistia en realitzar un pla d’empresa a través de 15 sessions de formació impartides íntegrament en llengua anglesa que combinava alhora el foment de les seves capacitats de gestió i lideratge amb la pràctica de la llengua.
Distribuïts en cinc grups, els i les alumnes participants van presentar la seva idea de negoci, i un d’ells, per decisió dels docents de l’institut i de l’escola d’emprenedors, va resultar-ne guanyador i és l’escollit per presentar el projecte en el transcurs de la II Nit de l’Empresa que es celebrarà el proper mes de maig al Centre de Desenvolupament Econòmic Masia Can Barra. Fins aleshores no es desvetllaran els detalls del projecte, donat que als joves , fins a la celebració d’aquest acte, se’ls assignarà un emprenedor sènior per acabar de perfilar alguns aspectes del pla per poder mostrar de manera òptima els seus treballs en públic.
Alt nivell dels projectes
Segons l’equip que ha conduït aquesta nova experiència, cal destacar l’alt nivell dels projectes, així com l’actitud positiva que han mantingut tots els alumnes vers l’optativa d’emprenedoria. Una tècnica de Promoció Econòmica ha fet el seguiment de totes les classes.
L’Ajuntament va arribar a un acord amb la direcció del centre educatiu per reforçar l’aprenentatge d’aquests alumnes amb el programa de 15 sessions impartides per professionals de la Fundació Escola d’Emprenedors, avalada pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Els objectius del programa, que s’ha realitzat íntegrament en llengua anglesa, han estat els de fomentar l’esperit emprenedor entre els joves, ensenyar a pensar de forma creativa, fomentar l’autoestima dels estudiants, aprendre a treballar i cooperar en equip, aprendre a pensar de forma global, així com a desenvolupar capacitats de gestió i lideratge d’un projecte.
Els participants durant els 4 mesos de durada del programa han treballat en grup una idea de negoci, definint l’essència del projecte, desenvolupant un pla de vendes i una estratègia de comunicació.