Comerç
Nova campanya per promoure la seguretat de productes i serveis
La iniciativa es va presentar en el marc del Dia Mundial del Consumidor, el passat 15 de març
Amb les inspeccions, tots hi sortim guanyant és el lema de la campanya endegada per la Diputació de Barcelona coincidint amb la celebració del Dia Mundial del Consumidor el passat 15 de març. L'acció té com a principal objectiu conscienciar tots els sectors implicats en les inspeccions de la seva importància per garantir la qualitat dels productes i serveis al consumidor.
La campanya de foment de la inspecció vol fer arribar a la població el missatge que 'Amb la inspecció, tots hi sortim guanyant', i conscienciar el sector empresarial que la inspecció de consum ajuda a millorar la qualitat, estimula la competència i promou el comerç local.
La nova campanya, programada per la Xarxa Local de Consum i que aplega 307 ens locals, entre ells Sant Quirze del Vallès, vol fomentar l'activitat inspectora de consum per part de les administracions locals. Entre d'altres accions, es preveu fer visites d'inspecció i reconèixer els establiments que compleixin els requisits d'informació als consumidors exigits per la normativa, tot lliurant un distintiu personalitzat. Posteriorment, es faran inspeccions periòdiques per assegurar que aquell comerç continua complint amb tota la normativa.
Les campanyes d'inspecció milloren el funcionament dels serveis i la competència alhora que fan estalviar temps i diners. De cara al consumidor final, les inspeccions promouen la confiança de la ciutadania i estimulen la demanda interna, alhora que incentiven el comerç de proximitat i l'estalvi de les famílies.