Via Pública
Comencen les tasques d'esporga de l'arbrat viari
Les tipologies d’arbrat més afectats per l'esporga són les moreres, els til•lers i les troanes
Des d'aquest passat dilluns 4 de novembre l'Ajuntament de Sant Quirze del Vallès ha començat les tasques d’esporga de l'arbrat viari, a diversos carrers del municipi. El treballs els duen a terme les empreses de jardineria Jordi l’Espigol Jardiner, SL. i Parc i Jardins Catalunya SL.
L’actuació contempla l’esporga d’un total de 1.800 arbres, prioritzant les següents tipologies, en aquest ordre:
•Espècies al•lergògenes
•Espècies de fulla caduca
•Espècies de fulla perenne
Les tasques d'esporga es centren en quatre tipus de poda. Una d'elles és de manteniment i es realitza per mantenir l'arbre en el seu suport i aconseguir la màxima vistositat i floració. També es fa l'esporga de formació, que es duu a terme als arbres joves i recentment plantats. Als arbres amb més anys, se'ls fa una esporga de rejoveniment o restauració, és a dir, se li suprimeixen algunes parts de l'arbre amb l'objectiu d'obtenir una part aèria més jove i vigorosa. Finalment també es practica l'esporga excepcional en els casos en què l'arbrat afecti façanes o cablejat.
Les tipologies d’arbrat més afectats per l'esporga són les moreres, els til•lers i les troanes. Els carrers on es duen a terme més tasques d’esporga són: la ronda d’Arrahona, amb 134 arbres; l’avinguda d’Antoni Gaudi, amb 150 arbres, i el passeig del Ferrocarril, amb 350 arbres.