Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Actualitat

Sant Quirze del Vallès es beneficia dels nous combois dels FGC

Els nous trens de la sèrie 113 d’FGC comencen a circular pel Metro del Vallès


Sant Quirze del Vallès es beneficia dels nous combois dels FGC

Sant Quirze del Vallès es beneficia dels nous combois dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, que ahir van començar a circular pel Metro del Vallès. Concretament, es tracta de 24 noves unitats adquirides, que aniran substituint progressivament durant aquest any i el vinent les antigues de la sèrie 111. Un dels combois porta el nom de Sant Quirze del Vallès, així com la resta de municipis de la comarca, que també compten amb el seu nom a una unitat.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, el primer tinent
d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Joaquim Forn, i el president d’FGC,
Enric Ticó, van participar en el bateig del primer comboi, concretament el
113.01, en un acte celebrat a l’estació de Plaça Catalunya d’FGC.
L’alcaldessa de Sant Quirze del Vallès, Montserrat Mundi, va assistir a l’acte, acompanyada per la tinent d’Alcaldia de Serveis Personals i regidora de Cultura, Mercè Vallès. I és que la presentació oficial del comboi al municipi es farà en el marc d’algun acte cultural. Un esdeveniment que es confirmarà en breu.
Des d’ahir, 3 unitats de les 24 adquirides comencen a circular pel Metro del
Vallès en horari comercial, una vegada finalitzat satisfactòriament el període de
proves. Inicialment, els nous trens de la sèrie 113 faran els itineraris
corresponents a les línies S1 (Terrassa) i S2 (Sabadell). Durant els propers
mesos s’aniran rebent progressivament la resta de combois procedents de la
fàbrica d’Alstom a Santa Perpètua de Mogoda i de la fàbrica CAF a Saragossa.
Dels 24 trens, 12 els ha fabricat Alstom i els altres, CAF. Concretament, dels
tres nous que han començat a circular avui, dos provenen de la planta de Santa
Perpètua i 1 de Saragossa.

L’adquisició d’aquest nou parc mòbil permetrà a FGC modernitzar la seva flota,
ampliar la capacitat de transport, reduir les despeses de manteniment i absorbir
la demanda que suposaran els perllongaments de Sabadell i Terrassa, així com
substituir de manera progressiva fins l’any 2015 els trens de la sèrie 111 de la
línia Barcelona-Vallès. Cinc de les 24 unitats estaran formades per 3 cotxes per
poder donar servei a les estacions de la línia L7 (Avinguda Tibidabo) on les
andanes són més curtes. Aquests trens de 3 cotxes circularan com a sèrie 114.
Un cop completada l’entrada en servei dels nous combois, la flota d’aquesta
línia estarà formada per 46 trens: 19 trens de 4 cotxes de la sèrie 113, 5 trens
de 3 cotxes de la sèrie 114 i els actuals 22 trens de 4 cotxes de la sèrie 112.
El cost de la inversió per a l’adquisició d’aquests trens és de més de 151 MEUR.


Trens més moderns i confortables

Els nous trens de la sèrie 113 incorporen els últims avenços tecnològics i
permetran millorar les condicions de confort per als usuaris. De les seves
característiques, en destaquen:

·Longitud i capacitat: trens de 80 metres, formats per 4 cotxes
construïts en alumini. La capacitat màxima dels trens és de 780
persones, entre assegudes i dempeus. Els trens de 3 cotxes tenen una
capacitat màxima de 581 persones.

·Interior: l’interior serà diàfan i continu amb gran amplitud de pas entre
cotxes. Els elements de mobiliari i decoració seran de màxima seguretat
i confort.

·Ergonomia: l’ergonomia de la cabina oferirà més amplitud i més confort
per al conductor.

·Climatització: la climatització interior, juntament amb un aïllament
acústic òptim, aportarà un ambient d’alta qualitat i confort per a l’usuari.

·Seients: distribució dels seients similar a l’existent als trens actuals, amb
seients disposats en tertúlies de quatre i d’altres adossats lateralment.

·Accessibilitat: seran trens completament accessibles per a tothom, com
la resta de la flota actual d’FGC, amb un total de 12 portes de doble fulla
distribuïdes al llarg del tren.

·Prestacions: les prestacions a nivell de velocitat i acceleració seran les
mateixes que les actuals, d’acord amb els condicionants del traçat de la
línia, amb motors de corrent altern governats electrònicament i que
permeten grans taxes de recuperació d’energia mentre el tren frena.
Disposen de sistemes de protecció de la circulació tipus ATP i estan
preparats per a la conducció assistida tipus ATO.

·Seguretat i informació: compten amb sistemes d’informació,
senyalització i comunicacions avançats. En aquest sentit, disposen d’un
sistema de vigilància mitjançant circuit tancat de TV amb gravació
d’imatges en caixa negra i transmissió en temps real al Centre de
Comandament Integrat. Estan equipats amb radiotelefonia, telefonia
GSM i UMTS, localització GPS, sistemes d’informació al viatger amb
pantalles planes, megafonia i interfonia, entre d’altres.

El concepte Smart Train

La incorporació d’aquests trens s’emmarca dins el concepte Smart Train que
FGC promou com una estratègia transversal i un factor de dinamització. Al
voltant d’aquest concepte s’agrupen un seguit d’iniciatives i solucions
innovadores per aconseguir una gestió ferroviària intel·ligent i seguir projectant
FGC com a empresa innovadora i eficient.