L'Oficina d'Atenció Ciutadana de Sant Quirze revalida la certificació ISO de qualitat
El servei ha superat l'auditoria externa realitzada per Aenor
L’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès ha revalidat la certificació ISO de qualitat, després de superar l’auditoria externa que han realitzat tècnics d’Aenor (Associació Espanyola de Normalització i Certificació). L’informe dels auditors destaca, entre altres, la incorporació de noves aplicacions tecnolòqigues.
El sistema de qualitat implantat a l’OAC de Sant Quirze compleix els requisits de la norma UNE EN-ISO9001:2008. L’Ajuntament és capdavanter en la implantació d’un sistema de qualitat en l’atenció als ciutadans: un sistema que no es limita a l’OAC sinó al treball transversal de totes les àrees i serveis municipals.
Els auditors han destacat tres punts forts:
–La consolidació dels tràmits en línia i, especialment, el mode de pagament.
–El visor d’edictes i l’aplicació per a mòbils.
–La transparència de la comunicació pública.
Els tècnis d’Aenor no han inclòs cap salvedat o disconformitat en el seu informe, només han recomanat no adormir-se en relació a la Llei de Transparència i definir nous canals per mesurar la satisfacció dels usuaris de l’OAC. També han suggerit possibles millores, com la gestió electrònica integral, substituint definitivament el paper, en tots els tràmits en els quals sigui possible.
L’alcaldessa de Sant Quirze, Montserrat Mundi, s’ha mostrat satisfeta per la renovació del segell de qualitat de l’OAC. “Fa anys”, ha dit, “que estem millorant l’atenció ciutadana perquè és bàsic fer les coses fàcils a les persones. Els ciutadans s’han de trobar amb una Administració amable i receptiva, però també eficaç i resolutiva”.
“Per això”, ha afegit, “és tan important la feina que es veu com la que es fa de portes endins. I en aquest sentit valoro molt especialment que els exàmens de qualitat destaquin el treball conjunt i coordinat de totes les àrees de l’Ajuntament”.