Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Atenció ciutadana

Sant Quirze del Vallès remodelarà a fons l’Oficina d’Atenció Ciutadana per tornar a ser pioner en aquest servei

Les obres es faran durant l’estiu per causar les mínimes molèsties


Sant Quirze del Vallès remodelarà a fons l’Oficina d’Atenció Ciutadana per tornar a ser pioner en aquest servei

L’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès posarà en marxa en qüestió de dies les obres de remodelació de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de la casa de la vila. El projecte, que comporta una inversió de 100.000 euros (la meitat de la qual, subvencionada per la Diputació de Barcelona), tornarà a ser pioner en aquest àmbit i ampliarà les prestacions, tant presencials com tecnològiques, d’un servei que l’any passat va atendre 15.000 usuaris in situ.

Mentre durin les obres, que estan en fase de licitació (s’hi han presentat nou empreses) caldrà tancar l’OAC i tota la planta baixa de l’Ajuntament. L’atenció s’oferirà als serveis municipals de Desenvolupament Urbà i Sostenibilitat, situats a l’avinguda Pau Casals, 72-82. La població serà informada i se senyalitzarà adequadament la ubicació provisional per causar les mínimes molèsties. De fet, les obres es faran entre finals de juliol i l’agost perquè és l’època de l’any amb menys visites a l’OAC i ja s’hi fa horari intensiu fins a les 3 de la tarda.

Entre les millores que percebran els ciutadans a partir de setembre hi ha un augment de la confidencialitat i privacitat de les atencions, una zona d’espera separada de la zona d’atenció i de major capacitat i la incorporació de pantalles que permetran fer tràmits, inclosos pagaments. Més comoditat i accessibilitat seran altres dels avantatges.

L’alcaldessa de Sant Quirze, Montserrat Mundi, apunta que “hem avançat molt en l’atenció virtual; hem passat d’atendre només presencialment i per telèfon, a fer-ho per correu electrònic i les xarxes socials; i millorarem els procediments en línia per estar més prop de l’objectiu d’atendre les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any”.

Però Mundi afegeix que “no podem obviar les 15.000 persones que l’any passat van passar físicament per l’OAC”. “La planta baixa de l’Ajuntament”, diu en aquest sentit, “és un lloc estratègic de servei a la ciutadania i necessita estar ben adequada per donar resposta a les necessitats dels santquirzencs i les santquirzenques”.

És més, l’alcaldessa vol recordar que l’atenció ciutadana de fa onze anys, quan es va crear l’OAC, no té res a veure amb l’actual. I, per tant, l’espai tampoc pot ser el mateix. “De fet, ni el servei és el mateix. Atés el seu desenvolupament, hauríem de parlar més aviat d’un nou servei de comunicació i atenció”.