Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Atenció ciutadana

L'Oficina d'Atenció Ciutadana comptarà amb més de 30 metres quadrats d'autoservei

La remodelació, subvencionada per la Diputació de Barcelona, avança a bon ritme i millora la funcionalitat de l'espai


L'Oficina d'Atenció Ciutadana comptarà amb més de 30 metres quadrats d'autoservei

El nou espai d'atenció ciutadana comença a perfilar-se tres setmanes després que s'iniciessin les obres de remodelació emmarcades en el projecte de millora del servei, subvencionat per la Diputació de Barcelona. Un dels punts claus del projecte és el nou espai de zona d'espera i autoservei que disposarà de tres punts a través dels quals ciutadans i ciutadanes podran realitzar tràmits i accedir a informació relacionada amb el municipi. 

La millora, incideix també en l'espai d'atenció presencial, que augmenta la privacitat i redueix els punts d'atenció, de manera que es potencien les funcions de l'equip en els tràmits i l'atenció en línia. Però també s’ha tingut molt en compte com optimitzar el funcionament de la nova zona d’autoservei, amb pantalles que permetran als usuaris fer tràmits electrònicament, inclosos pagaments o volants i certificats d'empadronament. Aquesta és una de les principals novetats del projecte, destinat a agilitar l’atenció i reduir cues.
 
El nou concepte del servei s'ha basat en l'anàlisi de la prestació de l'atenció des del punt de vista del disseny de serveis, una disciplina pionera a Europa que treballa els procediments des del punt de vista de l'usuari final i en el qual està col•laborant tot l'equip d'atenció. És així com es preveu analitzar un a un més dels 130 tràmits que actualment té descrits l'Ajuntament, de manera que poc a poc es millori com oferir-los als ciutadans i ciutadanes sota criteris de multicanalitat, major eficiència i facilitat.
 
Nous canals d'atenció
 
L’Ajuntament de Sant Quirze té l'objectiu que la nova OAC torni a ser pionera, tal com ja va ser-ho quan es va obrir, ara fa onze anys. “Tot aquest temps, ha estat capdavantera i ara ho ha de tornar a ser, perquè l’atenció ciutadana de l’any 2003 no té res a veure amb l’actual”, explica l’alcaldessa, Montserrat Mundi.
 
És en aquesta línia l'Ajuntament ha incorporat nous canals per poder respondre a la ciutadania de manera àgil i ràpida, com són les xarxes socials o l'aplicació mòbil, eines en continu creixement que tenen bona acceptació i un augment de l'ús exponencial. 
 
Segons l’alcaldessa, “no s’ha escatimat cap esforç per aconseguir el millor resultat possible. I he de destacar la gran professionalitat i implicació que han demostrat tots els treballadors de l’OAC. Ells i elles són els primers interessats a aconseguir que funcioni bé”.
 
Punt estratègic de servei
 
L’Oficina d’Atenció Ciutadana continua sent un punt estratègic de servei als santquirzencs i les santquirzenques i obrirà de nou les portes en el nou espai la primera setmana de setembre. 
Tot i l’increment de l’atenció virtual que ha tirat endavant l’Ajuntament, tant mitjançant la seva seu electrònica com a través de les xarxes socials, al llarg de l'any 2013 es van realitzar 15.000 atencions presencials, una xifra que es vol reduir en el futur de manera que els usuaris puguin fer cada vegada més tràmits des de casa, d'acord amb les possibilitats que ha comportat la revolució tecnològica i el creixent ús de dispositius mòbils i espais virtuals.