Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Via Pública

Sant Quirze aprova obres de mobilitat al municipi per valor de 734.000 euros

Es finançaran amb el conveni urbanístic de la benzinera del centre comercial Alcampo


Sant Quirze aprova obres de mobilitat al municipi per valor de 734.000 euros

La junta de govern local ha aprovat el projecte de millores en les comunicacions del municipi. Es tracta d’una inversió de 734.000 euros, finançada per Alcampo SA com a càrrega urbanística per la instal·lació d’una benzinera al centre comercial que té a Sant Quirze del Vallès.

Les actuacions que es realitzaran són dels següents tipus:

-Reforçament (asfaltat i urbanització) dels itineraris interiors que des de les entrades del municipi condueixen cap al centre comercial Alcampo: des de l’avinguda d’Egara, des de la C1413 i des de la Ronda d’Arraona

-Desenvolupament d’itineraris de vianants per facilitar la mobilitat de compra

-Millores en la senyalització horitzonal, vertical i informativa

-Reordenació del “park and ride” de l’estació dels FGC

El projecte que ha aprovat l’Ajuntament, i que sortirà a licitació per adjudicar i executar les obres, atén les demandes de veïns i associacions que reclamaven des de feia anys diferents mesures per millorar la mobilitat a Sant Quirze. És el cas, per exemple, de l’actuació que millorarà la comunicació entre l’estació dels FGC, el centre comercial Alcampo i el parc empresarial de Can Torras, especialment per a la circulació de vianants i de vehicles lleugers com les bicicletes.

En aquest cas, es crearà un itinerari de vianants, amb una vorera de 2,2 metres d’amplada, que s’il·luminarà per donar seguretat als que hi circulin a la nit, es construiran dos passos sobreelevats al Passeig de la Bòvila i es millorarà la regulació semafòrica de la cruïila de la C-1413 amb l’avinguda dels Països Catalans.

Dins del mateix paquet d’actuacions, es donarà solució a la intersecció del carrer de l’Estrella i el Passeig de la Bòvila, entre el barri de Poble Sec i el centre comercial Alcampo. És una cruïlla, que inclou el nus viari d’accès a la C-58, molt complicada i mal senyalitzada que produeix múltiples problemes amb els girs i que ocasiona cues a les hores de més afluècia comercial. En aquest sector, es modificaran les illetes del nus viari, es canviaran d’ubicació els semàfors i es regularan d’una altra forma, i es milloraran els asfaltats, la senyalització i l’enllumenat i l’accès adaptat entre el barri i l’hipermercat.

L’obra a l’aparcament de l’estació servirà, de la seva banda, per passar de 283 a 325 places, amb quatre per a minusvàlids, 13 per a motos i 10 per a bicicletes. També se’n millorarà l’accessibilitat per vianants i s’ajustarà la senyalització.

El quart projecte del paquet és l’arranjament de l’avinguda d’Egara entre la C-58 i el carrer del Segrià. Aquí, l’objectiu és triple: solventar la insuficiència i inadequació de passos de vianants, resoldre la rotonda amb el carrer Penedès i corregir el deteriorament de la calçada. Per aconseguir-ho, es milloraran els passos de vianants i se’n faran de remuntables per accedir a l’autobús; es modificaran els de la rotonda perquè siguin més curts; i es modificarà la pròpia rotonda, a més de reasfaltar tota la zona.
El cinquè projecte és la millora de la senyalització dels parcs empresarials de Can Torras i Can Llobet, d’acord amb l’estudi de mobilitat realitzat recentment a petició de les empreses. La nova senyalització forma part de la reordenació del trànsit en aquests dos polígons, que implicarà alguns canvis de sentit.

I el sisè projecte és la reforma de la rotonda de la Ronda d’Arraona amb l’avinguda d’Egara i la reordenació de la Ronda d’Arraona fins al carrer del Bages. La rotonda és un punt conflictiu per al trànsit: la seva amplitud genera moltes possiles trajectòries i no contribueix a reduir la velocitat dels vehicles, i els passos de vianants són poc visibles i, per tant, poc segurs. Les mesures previstes corregiran aquests problemes, a més de prolongar el carril bici actual, es millorarà la pavimentació i es traslladarà a un carrer adjacent una zona de càrrega i descàrrega.

Finalment, fora de projecte, i com a millora en la licitació, l’Ajuntament demana executar un seguit d’actuacions d’instal·lació de zones de velocitat reduïda (a 30 quilòmetres per hora), en diferents zones del municipi. Bàsicament, a les zones residencials. La creació de zones 30 respon a un model de municipi sostenible, on la prioritat és el veí i el carrer un llod de benestar, relació i bon veïnatge.