Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Atenció ciutadana

Els tràmits municipals en línia resolts durant 2014 van pujar un 200%

Els ciutadans presenten quatre vegades més preguntes, queixes i suggeriments a les xarxes socials que per escrit


Els tràmits municipals en línia resolts durant 2014 van pujar un 200%

L’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès va resoldre prop de 2.200 tràmits en línia durant 2014, tant a través de formularis digitals com del correu electrònic. Aquesta xifra va ser un 200% superior a la registrada l’any anterior i confirma que l’aposta municipal per l’atenció electrònica s’obre camí amb un alt grau d’acceptació per part de la ciutadania.

A més, també l’any recentment acabat, 300 ciutadans van fer preguntes, formulat queixes o proposat suggeriments mitjançant les xarxes socials. Per valorar adequadament aquesta xifra, cal tenir present que pel sistema tradicional de registre se’n van presentar 76. Les xarxes socials són ja, doncs, un dels principals canals de comunicació entre ciutadania i Administració local.

És més, la interacció a les xarxes ha promogut una fidelització dels ciutadanes i les ciutadanes, que cada vegada confien més en fer consultes per mitjà dels canals digitals. El Facebook i el Twitter, entre altres, han transformat la relació usuari-Administració, tot propiciant la conversa i la col·laboració per la millora de serveis.

Un dels canals amb més seguiment és Facebook, que actualment té més de 2.400 seguidors, amb un ressó que arriba a més de 5.000 persones cada setmana, i amb una mitjana de 20 publicacions setmanals. De la seva banda, Twitter, amb 1.400 seguidors, és un canal en ple creixement, que ha sumat 500 incorporacions en el darrer any. Els continguts que l’Ajuntament “piula” a aquesta xarxa arriben a unes 3.000 visualitzacions al dia que, a la vegada, provoquen 60 interaccions diàries.

L’Ajuntament també té presència a Youtube i a Flickr. En el primer cas, amb un centenar de subscriptors, més de 200 vídeos i prop de 47.000 visualitzacions. En el segon cas, el Flickr municipal aplega 340 àlbums i unes 14.000 fotos. L’Ajuntament també ha obert comptes a Pinterest i Instagram, de moment amb un seguiment menor, per seguir explorant en les noves tendències digitals.

L’alcaldessa de Sant Quirze, Montserrat Mundi, recorda que “el gruix dels tràmits continua fent-se presencialment a l’Oficina d’Atenció Ciutadana, amb unes 15.000 atencions anuals”. “Per això”, afegeix, “l’estiu passat vam fer-hi una remodelació a fons per adaptar-la a com es fan les coses actualment en aquest àmbit, però ja incorporant-hi elements com ordinadors d’autoconsulta, que permeten fer alguns tràmits i consultes d’informació”.

Montserrat Mundi diu també que “hem d’avançar cap a l’objectiu d’atendre les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. La ciutadania sempre ha de trobar la porta oberta, sempre ha de tenir algú  que li respongui, sigui per via presencial, telefònica, virtual o en les mateixes xarxes socials, que han esdevingut una autèntica revolució en la relació entre ciutadania i Ajuntament”.