Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Atenció ciutadana

L'Ajuntament de Sant Quirze participa al I Congrés de Govern Digital a Barcelona

La corporació presenta un projecte d'innovació en l'enfocament de la prestació de serveis


L'Ajuntament de Sant Quirze participa al I Congrés de Govern Digital a Barcelona

L'Ajuntament de Sant Quirze va participar el 21 de gener al Congrés de Govern Digital de Barcelona, un certamen convocat per primer cop i que pretén ser un espai de trobada i d'intercanvi de coneixement d'experiències pioneres a l'administració pública. Diferents tècnics dels serveis de Noves Tecnologies, Serveis interns i Atenció Ciutadana de Sant Quirze van seguir les diferents ponències per tal de posar-se al dia de les novetats i millores en relació a la digitalització de serveis.

El projecte de remodelació de l'Oficina d'Atenció Ciutadana de Sant Quirze del Vallès, que ha emprat tècniques de disseny de serveis (més informació aquí), va protagonitzar una de les ponències del programa en l'àmbit de la innovació. La xerrada va anar a càrrec de la Cap d'Atenció i Comunicació, Gemma Màrmol, i de l'equip de Wequestionourproject, especialistes en Design Thinking.

Aquesta és una nova perspectiva que entén l'usuari com el centre del procés, es va aplicar durant la remodelació de l'oficina per tal de treballar nous conceptes d'atenció i també per promoure el canvi cultural intern que la digitalizació dels processos està comportant.

La ponència, que va comptar amb l'assistència de l'alcaldessa de Sant Quirze, Montserrat Mundi, va aixecar un alt interès entre els presents d'altres oficines d'atenció ciutadana i serveis de comunicació, que també treballen en aquest context de canvi de model. Segons l'alcaldessa, “considerar el ciutadà eix central dels serveis públics i promoure la interacció per millorar-los ha de ser una bàsica del treball de l’Administració”.

Montserrat Mundi afegeix que “la ciutadania necessita una interlocució senzilla i útil amb l’Administració. I nosaltres tenim l’obligació de posar-li fàcil quan tingui una necessitat o hagi d’interactuar amb l’Ajuntament pels motius que sigui”.