L'empresa quirzetenca ABB presenta les últimes novetats en robots
L'empresa ha celebrat unes jornades tècniques per presentar les seves últimes novetats en disseny i construcció de robots
L'empresa quirzetenca ABB, dimecres i dijous d'aquesta setmana ha celebrat unes jornades tècniques per presentar les seves últimes novetats en disseny i construcció de robots. Els responsables de ABB xifren l'assistència de professionals a les jornades d'enguany en 350 persones. A més de sessions més generals amb informació i dades de mercat, també s'han fet presentacions de les novetats de producte del fabricant de robots per a cada àrea. Entre les aplicacions concretes programades figuren el plàstic, la transformació metàl.lica, la pintura, adhesiu i segellat, alimentació i consum o les premses d'estampació.
Entre les dades ofertes pels ponents destaquen que el mercat de robots a Espanya va arribar a les 30.000 unitats al 2009, que ABB té una quota del 45% i que la crisi internacional ha provocat una caiguda de la demanda de robots a nivell mundial de la que Àsia ha estat la primera en recuperar-se.
Al centre de ABB a Sant Quirze del Vallès hi ha la fàbrica de robots i de motors de ABB Espanya. També en aquest centre es troba centralitzada l'organització de robòtica, de motors, drivers (variadors de freqüència), productes de baixa tensió i la central d'administració i comptabilitat de ABB a Espanya.