Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Atenció ciutadana

L’Ajuntament simplifica encara més els tràmits en línia ampliant les formes d’identificar-se

El ple aprova la modificació de l’ordenança d’administració electrònica


L’Ajuntament simplifica encara més els tràmits en línia ampliant les formes d’identificar-se

L’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès ha aprovat en sessió plenària una modificació de l’ordenaqnça d’administració electrònica que facilitarà a la ciutadania la realització de tràmits en línia. La modificació, que entrarà en vigor a partir del mes de març aproximadament, facilitarà la identificació dels usuaris d’aquests canals de relació amb l’Administració.

El sistema que s’introdueix es basa en un nom d’usuari i una contrassenya. Per obtenir aquestes credencials d’accès, caldrà validar la identitat del ciutadà de forma presencial o amb algun sistema automatitzat amb validesa jurídica. Això és necessari perquè cal garantir que l’usuari és qui diu ser. Recordem que els tràmits tenen efectes legals i administratius. És més, la simple consulta d’informació està restringida a qui en pugui accedir legítimament.

Aquesta mesura s’aprova davant l’evidència que existeix un ús escàs dels certificats electrònics, per la seva complexitat.

Amb la introducció d’aquest sistema d’identificació, més senzill d’obtenir i molt més senzill d’utilitzar, es facilitaran alguns tràmits, com l’obtenció de volants d’empadronament, la consulta dels impostos o la inscripció determinats públics. L’Ajuntament preveu anar ampliant la llista de tràmits en línia que es podran fer mitjançant aquesta identificació.
 
La modificació de l’ordenança d’administració electrònica forma part del projecte de millora dels serveis que l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès ofereix per via virtual. L’objectiu és facilitar l’accès a aquests canals i fomentar la tramitació electrònica. “Els tràmits en línia són més àgils i ràpids, estalvien paper i eviten desplaçaments innecessaris”, explica l’alcaldesssa, Montserrat Mundi.

L’alcaldessa afegeix que “igual que hem millorat l’atenció ciutadana presencial, amb la reforma de l’OAC central de l’Ajuntament, hem de continuar avançant en el model d’una atenció les 24 hores al dia, els 365 dies de l’any”.