Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Igualtat Dona-Home

L’escriptora Gemma Lienas obre la programació d’activitats del Dia Internacional de les Dones

Amb una xerrada sobre la literatura vista amb ulls de dona


L’escriptora Gemma Lienas obre la programació d’activitats del Dia Internacional de les Dones

L’escriptora Gemma Lienas (Barcelona, 1951) va obrir aquest dimecres, 4 de març, el cicle d’activitats organitzat per l’Ajuntament de Sant Quirze per commemorar el Dia Internacional de les Dones. Lienas és una referent de la literatura catalana tant pels adults com pels adolescents i infants, i una lluitadora infatigable pels drets de les dones.

A les seves obres, Lienas sempre intenta incidir en la doble vessant d'escriptora i educadora, tot traslladant uns valors que considera necessaris per una societat més justa i igualitària. Exemple d'aquestes obres són tota la sèrie de la Carlota, un dels seus personatges més coneguts. A més de la novel·la, ha conreat l’assaig, activitat que ha centrat en temes molt lligats al món de la dona.
 
A Sant Quirze, va oferir una xerrada amb abundants reflexions sobre la història de la literatura des dels ulls de les dones, tot reivindicant que no existeix una literatura femenina sinó literatura amb majúscules. “Ha estat un plaer comptar amb una escriptora referent com Gemma Lienas. Li agraim molt que hagi compartit aquests moments amb nosaltres per continuar reivindicant el paper de la dona en el món literari, que va suposar una revolució i va fer visible la complexitat de la societat, tot trencant els estereotips de les dones mantinguts durant la història”, explica la regidora d’Igualtat de l’Ajuntament, Sílvia Peralta.

Les activitats del cicle continuen aquest divendres, 6 de març, amb la celebració del tradicional sopar al centre cívic Torre Julià, organitzat pel Racó de la Dona de Les Fonts. Els actes continuaran en les setmanes properes. Podeu consultar la programació completa en aquest enllaç.

Aquest cicle té la col·laboració de les entitats Dones per Sant Quirze, El Racó de la Dona, el Grup Cultural de la Dona de Sant Quirze Caterina Albert i Casal d'Avis, així com la Mesa de Solidaritat i Cooperació de Sant Quirze. També té el suport de la Diputació de Barcelona i de l’Institut Català de les Dones de la Generalitat.