Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Cultura

El Festival de Contes de Sant Quirze celebrarà la segona edició el proper 31 de maig

Torna el certamen després de l’èxit de públic i les bones crítiques de la convocatòria de l’any passat


El Festival de Contes de Sant Quirze celebrarà la segona edició el proper 31 de maig

L'associació Rialles i l'Ajuntament de Sant Quirze del Vallès han organitzat la segona edició del Festival de Contes, que se celebrarà el proper 31 de maig a la Masia de Can Barra. Després de l’èxit de la primera edició, que va aplegar més de 400 espectadors, torna aquest certamen, sota el nom “Rondalles amb Rialles”, que proposa una jornada dedicada monogràficament als contes, en totes les seves vessants i formats.

El Festival tindrà lloc als diferents espais, interiors i exteriors, de la Masia, entre les 10 i les 14 hores. L’oferta serà ben diversa, a l’interior i a l’exterior de la masia, amb contes de petit format, tallers, espectacles, titelles, racons de dibuix i lectura, música, espais per compartir en família, cultura popular i fins i tot un servei de bar. El fi de festa anirà a càrrec de la Colla Gegantera de Les Fonts.

La tinent d'alcalde de Cultura de Sant Quirze, Mercè Vallès, ha explicat que “els contes no són tan sols un format literari: són també un canal per transmetre els valors i les actituds d'una societat”. Per això, afegeix Vallès, “són molt més que un entreteniment”.

L'entrada al Festival costa cinc euros, però pot adquirir-se anticipadament per quatre euros a dos establiments de Sant Quirze: a la llibreria-papereria DIN-A4 (avinguda Pau Casals, 60) i a Serveis Sant Quirze (carrer Travessera, 5). Els titulars del carnet de Rialles tenen l'entrada gratuïta. Cal tenir present que algunes activitats tenen l'aforament limitat i que caldrà reservar plaça a l'entrada del Festival.

En l'organització hi col·laboren la Colla Gegantera de Les Fonts i l'Ateneu del Món. El Festival té el suport de la Diputació de Barcelona i del Departament de Cultura de la Generalitat.


PROGRAMA DEL FESTIVAL

ESPECTACLES


Espectacle: “Els músics de Bremen”.
Companyia: Xip-Xap
Durada: 50 minuts
Edat recomanada: de 2 a 6 anys
Horaris: 11 h - 12.30 h

Espectacle: “Contes cantats a la vora del foc”.
Companyia: Roleguita y Boquerón
Durada: 15 minuts
Edat recomanada: de 2 a 6 anys
Horaris: 11 h - 11.30 h - 12 h - 12.30 h

Espectacle: “Venedor d’històries”.
Companyia: Irineu Tranis
Durada: 25 minuts
Edat recomanada: per a tots els públics
Horaris: 10.30 h - 11 h - 11.30 h* - 12 h - 12.30 h - 13 h*

Espectacle: “Carretó de contes”.
Companyia: Festuc Teatre
Durada: 25 minuts
Edat recomanada: de 2 a 6 anys
Horaris: 10.30 h - 11.30 h - 12.30 h*


TALLERS

Taller de maquillatge
Companyia: La Carranca
Edat recomanada: d’1 a 10 anys
Horari: de 10.30 h a 13.30 h

Taller de teatre de titelles
Companyia: GAAC
Edat recomanada: d’1 a 10 anys
Horari: de 10.30 h a 13.30 h

Taller de creació de contes
Companyia: La Carranca
Edat recomanada: d’1 a 8 anys
Horari: de 10.30 h a 13.30 h
 


EXPOSICIONS

Llibres gegants de Sant Quirze del Vallès. Confeccionats en diverses edicions de l’Aplec de Sant Feliuet.

Exposició dels Mussosl de Sant Quirze.



ALTRES ACTIVITATS

Un racó de contes. Espai per mirar i explicar contes als més petits
Edat recomanada: de 2 a 5 anys
Horari: de 10.30 h a 13.30 h*

Fi de Festa
A càrrec de la Colla Geganteraper a tots els públics
Horari: de 13.30 h a 14 h


*Horaris susceptibles de modificació