Els ajuntaments de Sant Quirze i Terrassa sumen esforços per millorar la prestació de serveis a Les Fonts
Els dos alcaldes s'han reunit per posar sobre la taula diversos temes comuns als dos municipis
L’alcaldessa de Sant Quirze, Elisabeth Oliveras, i l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, s’ha reunit aquest dilluns, 23 de novembre, al Centre Cívic Torre Julià de Les Fonts (Sant Quirze del Vallès) per tractar diversos temes relacionats amb l’estat de les infraestructures de la comarca i els serveis del barri de Les Fonts, nucli urbà que tots dos municipis comparteixen. Els dos alcaldes han valorat el desenvolupament del Conveni per a la millora en la prestació de serveis al barri de Les Fonts signat a finals de 2014, que donava continuïtat al signat el 2008. Un dels objectius d’aquest conveni és el de fomentar i potenciar els canals de participació dels ciutadans i ciutadanes que resideixen a Les Fonts, amb la col·laboració directa del veïnat. Ballart i Oliveras van decidir ahir iniciar els tràmits per tal de modificar alguns aspectes del conveni, com ara la simplificació dels òrgans de coordinació i la incorporació de ciutadans i ciutadanes a títol individual, així com la dels grups municipals de l’oposició a cada ajuntament, en la Comissió plenària intermunicipal, on ja hi eren representades les entitats de la zona.
El Conveni preveu actuacions per a la millora de la gestió i el manteniment dels equipaments culturals, esportius, socials i educatius d’ús comú entre la ciutadania d’ambdós municipis, la millora de la gestió dels serveis de transport públic, el manteniment de la via pública, neteja i recollida d’escombraries, asfalts, voreres, senyalització i mobiliari urbà, així com qualsevol punt en l’àmbit que es consideri d’interès per a la millora de la qualitat de vida del veïnat del barri i per a l’optimització de la gestió dels recursos que s’hi presten.
En aquest sentit, els dos alcaldes van marcar com a prioritaris temes com la creació d’una nova zonificació escolar per resoldre els problemes de places escolars de l’escola Pilarín Bayés, la utilització de la T-Blanca per part dels veïns i les veïnes de Les Fonts de Sant Quirze, la coordinació de les prestacions de serveis socials i d’altres millores en el transport públic per tal de facilitar l’accés dels veïns i les veïnes de Sant Quirze a l’Hospital de Terrassa, entre d’altres.
Per la supressió del peatge de Les Fonts
De la trobada ha sorgit també un acord per treballar plegats amb l’objectiu d’aconseguir la supressió del peatge de Les Fonts, que totes dues administracions consideren una barrera que perjudica greument la mobilitat de la zona, suposa un fre per al desenvolupament econòmic del territori i un gran perjudici econòmic per al teixit productiu de la comarca.
Sant Quirze del Vallès se suma d’aquesta manera a l’acord assolit pels ajuntaments de Terrassa i Rubí, ara fa tot just un mes, amb el mateix objectiu de treballar per a la millora de les infraestructures del territori i, especialment, per aconseguir la gratuïtat d’aquest peatge. Un compromís compartit també amb altres municipis de la comarca.