Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Actualitat

Sant Quirze defensa les reivindicacions veïnals davant el conseller de Territori de la Generalitat

L'alcaldessa va exposar divendres les queixes al Consell Comarcal


Sant Quirze defensa les reivindicacions veïnals davant el conseller de Territori de la Generalitat

L'alcaldessa de Sant Quirze del Vallès, Elisabeth Oliveras, va aprofitar la trobada d'alcaldes i alcaldesses del Vallès Occidental amb el conseller de Territori de la Generalitat, Josep Rull, a la seu del Consell Comarcal el passat dia 6, per plantejar i defensar un seguit de reivindicacions del veïnat del poble, algunes d'elles llargament reclamades.

La intervenció d'Oliveras es va centrar en el transport ferroviari i el barri de les Fonts, explicant la injustícia que, dins d'un mateix municipi, l'estació de Sant Quirze (línia S2 de Ferrocarrils de la Generalitat) estigui dintre de la zona 2, mentre que les Fonts (línia S1) pertany a la zona 3 amb els greuges que això comporta als veïns d'aquest barri. Igualment, l'Alcaldessa va plantejar el fet que l'accés a l'estació de les Fonts no està adaptat per a persones amb mobilitat reduïda. El conseller va explicar que la Generalitat treballa en un model integrat que superi l'actual tarificació dels FGC per corones, un sistema que hauria d'estar en funcionament al Vallès Occidental a finals de l'any vinent. 
 
Encara en referència a les Fonts, l'alcaldessa va explicar l'acord del ple municipal del passat 31 de març demanant al Govern català la gratuïtat del peatge de la C16. Una altra de les reivindicacions plantejades al conseller Rull va ser la connexió de bus amb l'Hospital de Terrassa, reclamant una línia clau per al poble. En aquest punt, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, va adoptar el compromís de treballar de manera immediata amb l'Ajuntament. 
 
Finalment, Elisabeth Oliveras va recordar al Conseller altres punts que afecten i afectaran al poble, com són la variant de la carretera C1413 o la futura construcció d'un nou carril a la C58 en el tram comprès entre Terrassa i l'Alcampo, aspecte que, segons el conseller Rull serà tractat amb els alcaldes i alcaldesses dels municipis afectats. Oliveras també va posar sobre la taula el desig de tenir connexions amb Sabadell i Terrassa mitjançant carrils bici, i va demanar ajuda a la Generalitat per tal que es convoqui la comissió de seguiment de l'aeroport de Sabadell, un òrgan que fa temps que no es reuneix malgrat l'interès de l'Ajuntament.
 
L'Ajuntament de Sant Quirze plantejarà una reunió amb el Conseller i el seu equip per tal d'avançar en la solució d'aquestes demandes i problemes.