Eleccions
Una vintena d’empresaris participen en la jornada “De Sant Quirze al món”
Els assistents coincideixen la importància d’obrir nous mercats
L’edifici Barcelona Moda Centre va acollir ahir la jornada “De Sant Quirze al món: bones pràctiques d’internacionalització empresarial”. Una vintena d’empresaris van participar en aquesta sessió amb l’objectiu de donar a conèixer de primera mà les eines i els instruments per obrir nous mercats i promoure així la vessant internacional dels negocis.
L’acte va estar presidit pel regidor de Desenvolupament Econòmic i Local, Àlex Brossa, que va destacar que la internacionalització “és un revulsiu capaç d’accelerar la innovació, desenvolupar l’esperit competitiu i integrar a la companyia noves formes de pensar”. En la mateixa línia el regidor va posar èmfasi en les dades catalanes i també en les del municipi: “estem en una època en què les exportacions catalanes confirmen la seva evolució a l’alça després d’haver registrat un creixement de més del 5% fins al mes de maig. A Sant Quirze tenim empreses de diferents sectors, diferents tamanys i tipologia que han apostat per obrir-se al món i d’aquesta manera han millorat les seves xifres de negoci.”
Representants de ICEX, ACC10, COFIDES van informar sobre els ajuts que ofereixen a les empreses exportadores. Com a exemples locals, Carinsa, Huayi Barcelona Compressor o Batec Mobility van explicar les seves experiències. El gerent de l’Associació d’Empreses Industrials Internacionalitzades, Joan Tristany, va ser l’encarregat de moderar la sessió.
Tots els participants van coincidir en la importància de teixir una xarxa empresarial de contactes, de manera que es puguin compartir experiències. En aquest sentit, també van remarcar la rellevància de la constància, doncs en l’àmbit de la internacionalització l’èxit s’aconsegueix amb temps i treball de fons.