Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Actualitat

L’Ajuntament es prepara per accedir de ple a la societat de la informació

L’administració electrònica permetrà realitzar més tràmits i rebre informació relacionada amb aquests a través d’Internet


L’Ajuntament es prepara per accedir de ple a la societat de la informació

 Apropar al màxim l’administració a la ciutadania és el principal objectiu del projecte 365x24, que s’ha començat a impulsar aquest darrer mes en el sí de l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès mitjançant una Comissió de Millora de la Gestió. Aquest grup de treball, que inclou representants dels diferents serveis municipals, serà l’encarregat de potenciar els tràmits directes en línia per tal de facilitar l’accés, la transparència i la productivitat, i sobretot, per estalviar temps tant a nivell de gestió com a nivell de prestació de serveis.

Una de les tasques principals de la Comissió és auditar i revisar els processos i procediments per tal de millorar-los i optimitzar el temps de resposta.
El calendari del projecte acaba a finals de 2011, quan es preveu que l’Ajuntament pugui tenir un alt percentatge de tràmits que es podran fer íntegrament en línia.
A mesura que la Comissió de Millora vagi validant aquests procediments, s’aniran incloent en el que es coneix com a Carpeta Ciutadana, un servei que permet fer tràmits i consultes sense necessitat de desplaçar-se a les dependències municipals, durant les 24 hores del dia. La Carpeta Ciutadana, que es posarà en marxa en el primer trimestre de 2011, inclourà inicialment els tràmits més demanats i anirà incorporant tots aquells que es descriguin i validin per la Comissió de Millora.
La implantació d'aquest nou sistema de prestació de serveis està comportant també un canvi profund en el sistema de treball de la corporació, que fa mesos que està treballant per crear bases de dades corporatives integrades i implantant nous sistemes de gestió d'expedients digitals i de gestió econòmica integrada, entre d'altres.
Així, de manera paulatina, la ciutadania podrà, amb protocols segurs, accedir a les dades personals i consultar l'estat dels tràmits que hagi iniciat amb l'Ajuntament.
Per poder gaudir d'aquest servei, caldrà disposar d’un l'identificador digital que asseguri la integritat i confidencialitat de les transaccions electròniques. 
Aquest certificat es pot obtenir a diferents entitats certificadores oficials i també es pot obtenir demanant-lo a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament (OAC), o bé en línia en el següent enllaç i passant-lo a recollir també a l’OAC.