El director general de Munich, Xavier Berneda, ha ofert avui una xerrada sobre com posicionar l’empresa a les xarxes socials, i la importància d’algunes plataformes com Linkedin. L’acte s’emmarca en el programa SQViu l’Empresa, organitzat pel Centre de Desenvolupament Econòmic de l’Ajuntament. De fet, el regidor de l’àrea, Àlex Brossa, ha estat l’encarregat de presentar aquest exemple de negoci que ha sabut adaptar-se als nous temps, fent arribar el seu producte a través de les xarxes i consolidant-se any rere any.
El director ha explicat als assistents la importància de fer difusió a través de les xarxes socials, doncs són el millor canal per vendre: “els clients paguen abans de tenir el producte, tenim comandes fetes en cap de setmana, funcionem els 365 dies de l’any les 24 hores, el nostre producte arriba a tot arreu i podem exportar sense haver d’enviar mostres abans. No es pot demanar més.” Precisament, aquesta conciència els ha fet participar en iniciatives tan novedoses com “Munich my way”, on l’usuari pot dissenyar-se les seves pròpies sabates; vendes flash a través d’altres plataformes com Privàlia; concursos a Facebook que els han generat més de 12.000 nous fans; mercats de material outlet difosos mitjançant les xarxes i que els han reportat milions d’euros de beneficis, etc.
Es tracta, tal i com ha apuntat avui Berneda “de saber aprofitar els mecanismes en línia per a la venda tradicional de sabates. A més, creiem en les persones i això és clau. Teníem fins que es va jubilar el segon treballador de Munich, que va contractar el meu avi, i quedava sobtat veient com unes noies guanyaven un concurs de Facebook i venien a l’empresa a posar el seu nom a les sabates que elles mateixes havien dissenyat! Cal adaptar-se als nous temps”.
El posicionament de l’empresa a través de Linkedin també és essencial per al bon desenvolupament del negoci. El director ha donat alguns elements clau per a fer-ho amb èxit.
Recordem que Munich va néixer l’any 1939 com a fabricant de calçat tècnic esportiu, amb seu social a Capellades, i planta de producció a Vilanova d’Espoia, una població de la Torre de Claramunt. Actualment, Munich fabrica 850.000 parells de sabates cada any, posicionant-se com una de les empreses capdavanteres en la venda en línia i l’ecommerce.
Amb el suport i el cofinançament de la Diputació de Barcelona.