Habitatge
Nou servei d’intermediació en deutes de l’habitatge
S'orienta a persones amb problemes per afrontar el deute hipotecari o de lloguer quan aquest sigui d'entitats financeres
L’Ajuntament posa en marxa aquest mes de gener el Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge (SIDH). Es tracta d’un servei gratuït d’informació, assessorament i intermediació per a les persones amb problemes per afrontar el deute hipotecari del seu habitatge habitual, o el seu lloguer, quan aquest sigui propietat d’entitats financeres. L’objectiu és evitar la pèrdua de l’habitatge habitual.
Quins serveis presta?
El servei informa les persones usuàries sobre les opcions existents per afrontar els problemes de pagament del seu habitatge. També assessora sobre les diferents alternatives de resolució de la seva situació. Finalment, negocia amb les entitats financeres per a l’acceptació de les propostes de solució acordades.
A qui va adreçat?
S’adreça a persones o famílies hipotecades propietàries d’un únic habitatge que l’utilitzen com a habitual i que es troben amb dificultats per pagar el préstec o crèdit hipotecari, o preveuen que no les podran fer efectives en el futur. També a persones avaladores de préstecs; famílies llogateres d’habitatges adjudicats en subhasta o en situació d’impagament del lloguer, sempre que aquest sigui propietat d’entitats financeres o fons d’inversió; o persones consumidores que detectin clàusules abusives en el contracte del préstec hipotecari, entre altres. També s’orienta a persones en situació de sobreendeutament, especialment per deutes d’habitatge o com a conseqüència de romanents d’altres préstecs hipotecaris.
Dades de contacte del Servei
Telèfon: 93 721 68 00 - Ext.2100
Adreça: Av. Pau Casals 72-78.
08192 – Sant Quirze del Vallès.
Horari d’atenció telefònica, informació i cita prèvia amb l’advocat: Dilluns, dimecres i divendres de 10 a 14hores