Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Actualitat

El servei de Consum ha recuperat més de 14.000 euros a favor de les persones usuàries durant 2020

El servei s’ha adaptat a la situació excepcional de la pandèmia, prioritzant l’atenció en línia o telefònica


El servei de Consum ha recuperat més de 14.000 euros a favor de les persones usuàries durant 2020

El servei públic de Consum de l’Ajuntament ha hagut d’adaptar-se a la situació actual generada per la pandèmia, reestructurant l’OMIC. L’atenció telemàtica dels casos ha estat la prioritat del servei, facilitant al consumidor l’accés i evitant així la seva presencialitat. 

Cal remarcar que el major nombre de reclamacions i consultes de 2020 s’ha concentrat en el darrer semestre de l’any. També, i com a balanç global, es destaca l’augment de la gestió de les reclamacions en casos relacionats amb  viatges i transports, compra de productes fora de l’establiment comercial i a distància. En canvi, s’han vist reduïdes les reclamacions relacionades amb els casos de telefonia i subministraments bàsics. Per contra, s’ha detectat un augment en els imports de les reclamacions i per tant el servei de mediació ha arribat a acords en la recuperació dels imports més elevats. 
A continuació podeu veure detallats els sectors principals d’atenció:
 
 
Sectors principals d’atenció 2019 2020
Telèfon:                  30% 20%
Serveis bancaris i assegurances:     5%         5%
Serveis turístics i transports: 10%         15%
Subministraments bàsics (llum, aigua, gas):          28% 11%
Productes comprats fora d’establiment:            --         12%
 
En total, el servei de Consum ha recuperat més de 14.000 euros a favor de les persones consumidores que s'hi han adreçat, enfront dels 5.900 de 2019. Val a dir, que s’han registrat 150 entrades electròniques; 31 telefòniques, i 44 presencials; unes xifres que contrasten amb les 185 presencials de 2019 però tan sols 25 telefòniques o 20 registrades.
 
Recordem que el servei públic de consum és un servei d’assessorament a la ciutadania en matèria de defensa de les persones consumidores i usuàries. Des del servei es vetlla per informar als consumidors i usuaris per tal que puguin exercir els seus drets i deures. És un servei d'atenció directa i gratuït a través del qual es pot sol·licitar informació sobre els dubtes que es pugui tenir com a persona consumidora. 
L’Oficina Municipal d’Informació al consumidor (OMIC), forma part de la Xarxa Local de Consum (XLC) impulsada per la Diputació de Barcelona, i rep una subvenció per fer front al seu funcionament per import de 19.715€.
 
Què ofereix?
  • Informació, orientació i assessorament sobre els seus drets i deures en matèria de consum.
  • Recepció i tramitació de reclamacions, queixes i denúncies, i analitzem els fets que són motiu de denúncia.
  • Mediació entre les parts per resoldre determinades qüestions.
  • Col·laboració amb la Junta Arbitral de Consum i foment de l’arbitratge
  • Formació i informació en matèria de consum 
  • Col·laboració amb les associacions de persones consumidores i amb aquelles entitats relacionades amb consum.
Una vegada el servei valora la solució que considera més adequada, inicia els tràmits corresponents per resoldre-la, tot col·laborant transversalment amb d’altres unitats, àrees, administracions i/o institucions que també intervinguin en la protecció, la seguretat i els legítims interessos de les persones consumidores i usuàries.
 
Contacte:
 
Centre de Desenvolupament Econòmic i Local
Pg. Dalí, s/n Planta Baixa (Edifici Can Tuset)
08192 Sant Quirze del Vallès
Tel. 937216800
consum@santquirzevalles.cat
Horari: De dilluns a divendres, de 9 a 14 hores
Assessorament tècnic, amb cita prèvia concertada per telèfon o mail.