Comunicació
Sant Quirze del Vallès crea una nova imatge corporativa per promoure els valors del municipi
A través d’estimular el sentiment de pertinença, l’Ajuntament vol fomentar el civisme i la cura del bé comú
Sota el lema SQV al cor l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès ha creat una nova imatge d’identitat amb l’objectiu d’estimular el sentiment i l’orgull de ser del poble, tot remarcant els principals trets distintius que el defineixen. La campanya respon a la necessitat de promoure i donar visibilitat als elements positius que té el municipi i impulsar la pertinença que és fonamental per tenir cura i respecte de l’entorn.
Segons l’alcaldessa, Elisabeth Oliveras, el civisme és una actitud que té molt a veure en estimar i sentir com a propi l’espai públic i el bé comú “Tenim cura d’allò que estimem i per això és important redescobrir on som, donar-li valor, perquè Sant Quirze és un poble que els veïns i veïnes estimen pel seu espai natural, per la vida associativa i cultural, per la importància que se li dóna a l’educació com a pilar de la societat i per conservar encara l’esperit de poble. Per això ho cal donar-li visibilitat, per recordar-nos-ho fins i tot en un moment complex com el que vivim”.
Despertar positivitat i orgull
Després d'aquesta època tan difícil per a molta gent, és important despertar la positivitat, l’interès, les ganes de fer coses i, també, l’orgull de ser de Sant Quirze del Vallès, per redescobrir el poble i cuidar-lo. Durant el confinament, molts més veïns i veïnes han fet un ús intensiu de l'espai públic i han pogut descobrir els racons, gaudir de la natura, fixar-se en la fauna autòctona i en la flora. Aquesta època ha promogut també el coneixement més íntim del veïnat i ha despertat valors com la solidaritat.
La marca, de formes arrodonides i simpàtiques, amb una gamma cromàtica rica i optimista, simbolitza la unió entre la natura, l'espai urbà i les persones i vol transmetre vitalitat, proximitat, i alegria, un sentiment molt necessari en aquesta crisi sanitària, social i econòmica actual. La construcció del logotip, a través de les sigles distintives del municipi la S, la Q i la V. La S representa l'espai natural, la sostenibilitat, els camins, el moviment i l'esport. La Q, una lletra molt singular, integra l'arquitectura i els elements del patrimoni arquitectònic, els arcs de molts edificis o elements que hi ha al poble, com la Patronal, l'entrada al parc de les Morisques, i també, els parcs i torrents, simbolitzats amb el blau de la cua. Finalment, la V, es construeix amb la tradició i la cultura, l'energia vital del poble, des dels ulls i bec d'una òliba, o la forma poderosa de la vitalitat.
La imatge de llançament de la campanya conté els principals elements distintius del poble, un cor integrat per les entitats de cultura popular i els principals valors de Sant Quirze. El cor, un símbol d’amor i estima, comú en totes les persones, construït en aquesta campanya per tots el que Sant Quirze del Vallès té en positiu. Així, hi surten representats els parcs, les entitats esportives i culturals, la natura, escultures i edificis significatius, els equipaments municipals, el comerç i els valors com l’educació 360.
Ordenança i Pla de Civisme
L’ús intensiu de l’espai públic dels darrers temps, amb motiu de la pandèmia, i el desgast emocional de la ciutadania fruit de les restriccions i el context, també ha fet aflorar i concentrar actituds incíviques que s’estan treballant des de diferents àmbits i que s’aplegaran en un Pla de Civisme. Cal destacar, entre elles, els programes de suport a les famílies i al jovent, en medi obert, o l’Ordenança de Civisme, que es preveu aprovar en el darrer trimestre d’aquest any i que s’està elaborant en una Comissió transversal integrada per tècnics i per tots els grups municipals del Consistori. Aquesta eina permetrà sancionar les actituds que no respectin el bé comú i plantejar mesures alternatives a la sanció econòmica amb l’objectiu d’oferir als infractors la possibilitat de reparar els danys que ocasionin a la resta de veïns i veïnes.