Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Economia

El Servei de Consum ha recuperat més de 7.000 euros a favor de les persones usuàries el 2021

La pandèmia ha modificat el tipus d'atencions, prioritzant les telemàtiques


El Servei de Consum ha recuperat més de 7.000 euros a favor de les persones usuàries el 2021

El servei de Consum de l’Ajuntament ha recuperat un total de 7.532,59€ a favor de les persones usuàries aquest 2021. Aquesta és una de les dades de balanç de l’any passat, que se suma a un 55% de reclamacions resoltes a favor del consumidor.

 
La situació actual de pandèmia ha modificat les atencions, prioritzant les telemàtiques i adaptant el servei a les restriccions establertes. Així, l’atenció telefònica i el registre electrònic han crescut notablement com a canals més utilitzats. Tanmateix, també la tipologia de reclamacions ha canviat, esdevenint el sector de viatges i transport el més consultat, així com la compra de productes a distància. Per contra, s’han reduït les reclamacions en els casos de telefonia i subministraments bàsics.
 
Les dades
 
Servei d’atenció al consumidor
  • 241 consultes, reclamacions i/o denúncies
  • 7.532,59€ recuperats a favor dels consumidors
 
Sectors principals d’atenció
  • 17% Telefonia
  • 15% Serveis turístics i transports
  • 11% Subministraments bàsics
  • 5% Serveis bancaris i assegurances
 
El servei ha realitzat també diverses accions formatives en la matèria. És el cas del taller “Qui veu el meu perfil”, orientat a l’alumnat de 1er d’ESO de l’Institut Sant Quirze. També destaquen les sessions de “Un forat al moneder”, per a 4art de primària de l’escola Purificació Salas. Altres, orientades als tècnics de consum respecte l’actualització a la normativa també han estat fets destacables d’aquest passat curs.
 
El servei
 
Recordem que el servei públic de consum és un servei d’assessorament a la ciutadania en matèria de defensa de les persones consumidores i usuàries. Des del servei es vetlla per informar als consumidors i usuaris per tal que puguin exercir els seus drets i deures. És un servei d'atenció directa i gratuït a través del qual es pot sol·licitar informació sobre els dubtes que es pugui tenir com a persona consumidora. 
 
L’Oficina Municipal d’Informació al consumidor (OMIC), forma part de la Xarxa Local de Consum (XLC) impulsada per la Diputació de Barcelona, i rep una subvenció per fer front al seu funcionament per import de 18.915€.
 
Què ofereix?
Informació, orientació i assessorament sobre els seus drets i deures en matèria de consum.
Recepció i tramitació de reclamacions, queixes i denúncies, i analitzem els fets que són motiu de denúncia.
Mediació entre les parts per resoldre determinades qüestions.
Col·laboració amb la Junta Arbitral de Consum i foment de l’arbitratge
Formació i informació en matèria de consum 
Col·laboració amb les associacions de persones consumidores i amb aquelles entitats relacionades amb consum.
 
Una vegada el servei valora la solució que considera més adequada, inicia els tràmits corresponents per resoldre-la, tot col·laborant transversalment amb d’altres unitats, àrees, administracions i/o institucions que també intervinguin en la protecció, la seguretat i els legítims interessos de les persones consumidores i usuàries.
 
Contacte
 
Centre de Desenvolupament Econòmic i Local
Pg. Dalí, s/n Planta Baixa (Edifici Can Tuset)
Tel. 937216800
consum@santquirzevalles.cat
Horari: De dilluns a divendres, de 9 a 14 hores
Assessorament tècnic, amb cita prèvia concertada per telèfon o mail.