Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’activista Juani Rishmawi visita Sant Quirze del Vallès

Rishmawi, distinció internacional del Premi Dona 2016, va ser detinguda per les forces israelianes i ha passat més de nou mesos a presó


L’activista Juani Rishmawi visita Sant Quirze del Vallès

La treballadora humanitària a Palestina Juana Ruiz, coneguda com a Juani Rishmawi, va visitar ahir l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès, acompanyada de representants de l’entitat Ateneu del Món. Rishmawi es va reunir amb l’alcaldessa Elisabeth Oliveras, a qui va voler agrair el suport rebut durant els darrers mesos per part de l’Ajuntament i de la ciutadania de Sant Quirze del Vallès.

Juani Rishmawi va ser detinguda l’abril de 2021 per les forces israelianes, i ha passat gairebé deu mesos a presó, sotmesa a aïllament i continus interrogatoris, fins al febrer d’enguany quan va obtenir la llibertat condicional.

Rishmawi, resident a Palestina des de 1985 i responsable de projectes de l’organització sanitària Health Work Committes (HWC), va ser acusada de pertinença a organització il·legal i desviament de fons de la cooperació al Front Popular per a l’Alliberament de Palestina, fets que no s’han pogut demostrar.

L’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès va ser dels primers consistoris que es van sumar a la campanya per l’alliberament de Juana Ruiz, impulsada l’abril de 2021, i va manifestar que en els projectes en què HWC ha estat la seva contrapart, aquesta organització ha justificat de manera completa les seves actuacions i el finançament que se li ha atorgat des del  municipi.

Juana Ruiz va ser guardonada amb el Premi Dona de Sant Quirze l’any 2016, en l’àmbit internacional, en reconeixement de la seva tasca com a coordinadora de projectes en l’organització sanitària palestina HWC i la lluita pels drets humans en els territoris ocupats de Palestina.

Aquesta organització ha desenvolupat desenes de projectes sanitaris i socials, i Sant Quirze del Vallès hi col·labora des de fa anys a través de les propostes aprovades per la Mesa de Cooperació i impulsades per l’Ateneu del Món. Entre aquests, cal destacar el Programa de salut per a dones a la zona d’Hebron (Palestina), el Projecte per a la millora i el foment de l’accés a la salut sexual i reproductiva a Cisjordania o el de  subministrament de serveis i equipament sanitari a les comunitats de Nablus, Salem, Awarta i Al-Bathan  (Palestina).

Rishmawi ara s’enfronta, entre altres, a cinc anys d’inhabilitació per exercir cap càrrec en cap organització no governamental.