Sant Quirze viu la Diada amb el suport d'entitats i ciutadania
L'Alcaldessa destaca el paper del poble en el context actual que vivim
Sant Quirze del Vallès va commemorar ahir la Diada Nacional de Catalunya amb la Hissada de l’Estelada i l’ofrena floral. Enguany les activitats s’han concentrat en un sol dia i dos escenaris, el parc de les Morisques i la plaça 14 d’abril.
La jornada va començar a les 11 hores amb el discurs institucional de l’alcaldessa, Elisabeth Oliveras, al parc de les Morisques. L’Alcaldessa va destacar el paper del poble en el marc del context actual que vivim “cinc anys després de l’1 d’octubre el que sabem del cert és que el que queda ens queda viu, actiu, sense escletxes ni dubtes, ens queda el poble, i la voluntat insubornable de totes nosaltres que una i mil vegades ho tornarem a fer, organitzarem un nou referèndum, defensarem la llibertat de la nostra nació, i continuarem defensant a qui viu sotmesa a la repressió, a la precarietat. Queda, com diu en Xavi Sarrià, la gent de baix”.
Així mateix, Oliveras va posar èmfasi en el món local: “els catalans fem front a aquesta nova crisi humanitària i econòmica, sotmesos a unes administracions que no ens són pròpies, tenim un govern de la Generalitat mancat de recursos econòmics i de capacitat de legislar lliurement, vivent sempre sota l’amenaça del tribunal constitucional. Queda com sempre, el món local, els ajuntaments i les veïnes que fem xarxa per acompanyar, per fer cures, la xarxa d’entitats i veïnes que fan arribar la solidaritat i el suport mutu”.
Enguany la persona encarregada de fer la hissada de l’Estelada va ser el veí Jordi Pastallé, fortament vinculat al món local i per qui l’Alcaldessa també va tenir unes paraules.
Seguidament, la Societat Coral Il·lustració Artística va interpretar El Cant dels Segadors. A continuació, la Colla de Gegants i Grallers va acompanyar les persones assistents fins a la plaça 14 d’abril, on es va fer l’ofrena floral. Després del consistori, una vintena d’entitats i agrupacions locals van acostar-se al monument de Rafael Casanova per lliurar les seves flors.
Finalment, les cançons Senyor Sant Jordi, L’Empordà i Els Segadors, de la mà novament de la Societat Coral Il·lustració Artística, van posar el punt i final a la commemoració.
Podeu veure les fotografies de la hissada aquí, i les de l'ofrena en aquest enllaç.