Solidaritat i cooperació
L’Ajuntament ha destinat més de 67.000 euros per a projectes de cooperació
Aquest 2022 el consistori ha subvencionat principalment iniciatives d’oenegés locals i ha donat suport a emergències
L’Ajuntament ha subvencionat amb un total de 67.380 euros un total de 8 projectes de cooperació aquest 2022. Al llarg de l’any el consistori ha invertit en les iniciatives desenvolupades per les següents entitats: Associació Nuevos Pasos, Ateneu del Món, Aigua per al Sahel, Associació Grup VIO i Fons Català de Cooperació.
D’aquests més de 67.000 euros, la inversió en projectes gestionats per oenegés locals suma un total de 58.380 euros. El pressupost invertit en emergències, amb el consens de la Mesa de Cooperació, ha ascendit enguany a 9.000 euros.
La subvenció més elevada, corresponent a 30.000 euros, ha estat per al Programa global a favor dels drets de la infància, desenvolupada per l’Associació Nuevos Pasos. Aquest projecte té com a objectiu atendre de forma integral a la infància i a les seves famílies que es troben en situació de pobresa extrema a Santa Cruz de Sierra, Bolívia, a través d’accions relacionades amb la salut, l’alimentació, la detecció de l’abús sexual infantil i l’educació.
Nuevos Pasos també és la responsable de liderar el programa d’enfortiment de l’alimentació a la infància amb càncer a Santa Cruz de la Sierra, amb una subvenció de 5.000 euros.
Un altre dels projectes subvencionats amb un total d’11.880 euros ha estat el que gestiona l’Ateneu del Món en relació a la capacitació de lideratges i monitores de cases de dia, equips i subministraments mèdics per a la salut i infraestructures. L’objectiu és millorar l’atenció a la gent gran que viu en aquests habitatges.
La mateixa entitat també coordina el projecte dotat amb 10.000 euros que porta per nom: “Educació digital a Ghana”. L’objectiu és empoderar la gent jove d’aquest país facilitant l’accés a la formació en competències digitals.
Cal remarcar també que l’Ateneu del Món també ha estat subvencionat amb 1.500 euros per organitzar accions de sensibilització al municipi.
Pel que fa a l’entitat Aigua per al Sahel, aquesta està desenvolupant la iniciativa “Fam a Burkina Faso”, amb una dotació de 4.000 euros. El projecte vol pal·liar amb la fam de la població desplaçada a causa dels actes terroristes de caràcter yihadista, instal·lada al sud de Burkina Faso.
Un total de 2.500 euros han subvencionat part del projecte de l’Associació Grup VIO, que treballa en el suport a joves a la zona de la tanca de Melilla.
Finalment, el Fons Català de Cooperació ha rebut 2.500 euros per donar suport a Cuba, concretament després del llamp que va incendiar el dipòsit de combustible de la Base de Supertanqueros de Matanzas, el port més gran del país per rebre importacions de cru i combustible, i que va obligar a evacuar prop de 4.000 persones.