Cultura
El Fem Pop porta a l’escenari artistes de França, Nova Zelanda i Catalunya
El festival de Sant Quirze trenca una llança per la desigualtat de la indústria musical
El proper 11 de març torna el festival FemPop (El Festival que no vol existir) a Sant Quirze del Vallès, una cita musical que dona protagonisme a les dones i que en aquesta quarta edició proposa una programació de luxe.Una proposta oberta a tota la ciutadania que tindrà lloc a la plaça de la Vila a partir de les 11.30 hores.
El Festival alça el puny contra la desigualtat de gènere en la indústria musical amb una proposta que dona tot el protagonisme a les dones. La plaça de la Vila s’omplirà de música femenina amb els concerts de les formidables Freschard (França), Bokeh (Nova Zelanda) i Linària (Catalunya). Totes elles són artistes independents que ofereixen una música actual.
Linària
LinàrIa està format per la Bruna, la Júlia, en Biel i l’Edna. Amics de batxillerat al maresme han compartit ara la seva música en aquest projecte. Linària sorgeix de la necessitat de compartir creacions musicals i construir-les entre totes.
Al Fem Pop portaran cançons del seu disc “Estar per definir”, el resultat del conjunt d’idees, cançons i emocions dels seus integrants, que parla sobre temes com l’amor, fer-se gran, equivocar-se i, fins i tot, la globalització.
Freschard
Si la primavera sabés escriure cançons, sonarien com Freschard. Des de 2004 ha tret 7 discos, entre els quals destaca “Boom Biddy Boom” (2013), un fabulós homenatge al pop més ingenu i somiador. Li acompanyarà en l'escenari la llegenda viva i ex-Herman Düne Stanley Brinks. Posin-se les ulleres de sol, que ja arriba l'alegria.
Bokeh
Tot el que toca la neozelandesa Chloë Lewer es converteix en or. El 2011 estava tocant unes cançons a la gespa d'un parc berlinès amb un company, i es va arreplegar tantíssima gent a escoltar-los que no van tenir una altra opció que fundar la banda Charity Children. En els anys següents omplirien el parc cada setmana fins a esdevenir una banda de culte per excel·lència. Chloë va aprofitar una aturada de Charity Children per a explorar nous sons sota l'àlies BOKEH. En un tres i no res va aconseguir el milió d'escoltes en Spotify, i des de llavors la seva estrella no para de guanyar lluentor.