El Consell Educatiu valora la preinscripció escolar del curs 2026-2027
Una de les demandes destacades és una segona línia d’i3 a l’escola Taula Rodona
El Consell Educatiu Municipal, reunit ahir al Celler de Can Barra, va valorar el desenvolupament del procés de preinscripció escolar per al curs 2026-2027, tant a l’etapa d’educació infantil com a secundària obligatòria.
Pel que fa a I3, s’han registrat un total de 117 preinscripcions majoritàriament de nens i nenes de Sant Quirze. Durant la reunió també es va destacar que el nombre d’alumnes empadronats en aquest cicle ha augmentat un 8 % respecte als naixements registrats aquell any.
A l’etapa d’ESO, l’Institut Sant Quirze ha rebut 117 preinscripcions, mentre que l’Institut Salas Xandri n’ha registrat 55 i l’Institut Onze de Setembre, 6. En el conjunt de la secundària obligatòria, es manté també una elevada presència d’alumnat empadronat al municipi.
Durant la sessió també es van exposar les demandes traslladades al Departament d’Educació en el marc de la Taula de Planificació celebrada a finals d’abril. Entre les principals peticions hi ha la incorporació d’una quarta línia de 1r d’ESO a l’Institut Sant Quirze, que el curs vinent tindrà una ràtio de 30 alumnes per aula i que es reduirà fins als 25 alumnes el curs 2027-28.
Una altra de les demandes destacades és la creació d’una segona línia d’I3 a l’escola Taula Rodona. Els representants municipals van explicar que caldrà esperar fins al 10 de juny, data en què el Departament d’Educació de la Generalitat presentarà l’oferta final de grups per al curs vinent.
Inversions i planificació educativa
En el marc de la reunió, l’Ajuntament també va exposar les inversions realitzades als equipaments educatius del municipi durant els darrers cinc anys, que ascendeixen a prop d’un milió d’euros.
En aquest sentit, el Consistori va reiterar la necessitat de demanar a la Generalitat la revisió dels concerts educatius amb els centres privats, així com de continuar treballant per posar en valor l’oferta educativa de Sant Quirze i afavorir la permanència de l’alumnat al municipi.