Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Educació

La Setmana Cultural de l'Escola d'Adults finalitza amb molt bona acollida

La recta final de les diferents jornades consolida aquesta iniciativa oberta a tothom


Gent a una exposició

L’Escola Municipal d’Adults l’Olivera arriba al final de la celebració de la Setmana Cultural. Un ampli programa d’activitats han protagonitzat la setmana, amb ofertes culturals, educatives i lúdiques adreçades tant a l’alumnat com a la ciutadania i que ha comptat amb una molt bona acollida.

La setmana es va inaugurar amb un taller de risoteràpia conduït per Alba Muñoz, una proposta pensada per fomentar el benestar emocional a través del riure i la participació col·lectiva. L’activitat va donar el tret de sortida a cinc dies de tallers, xerrades i trobades que també van funcionar com a jornades de portes obertes del centre.

Entre les activitats programades hi va hagut tallers creatius com vitralls, robòtica o balls llatins, així com el taller de salut femenina “Benvinguda a la vida cíclica”. La programació també va incloure diversos cinefòrums en diferents llengües i sortides culturals, com una visita guiada al Monestir de Pedralbes i una altra a la Casa de les Aigües de Montcada i Reixac.

Una de les novetats d’aquesta edició ha estat la voluntat de visibilitzar la creació cultural del mateix alumnat. En aquest sentit, s’han presentat dues obres literàries: el llibre Mis relatos cortos / Els meus relats curts, de l’alumne Lluís Villa, i el volum pòstum de poemes El món que m’envolta i em revolta, de Marcel Ayats. La presentació d’aquesta última obra va comptar amb la participació de Maria Romaní i de membres de l’associació Papers de Versàlia, dedicada a la promoció de la creació poètica.

La setmana també ha inclòs la inauguració de l’exposició “Natura líquida: la memòria de l’aigua”, de l’artista i alumna Lluïsa Perich Duran, comissariada per Jordi Coder. La mostra es podrà visitar a la Masia Can Barra fins a finals de juny.