Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Actualitat Via Pública

L'Ajuntament asfaltarà més de 13.000m2 de carrers

El proper dilluns comencen les actuacions que inclouen també la pintura viària


carrer en obres
Treballs de 2021

L’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès iniciarà properament els treballs d’arranjament de ferms i pintura viària a diversos carrers del municipi, una actuació que permetrà asfaltar 13.983 m2 de calçada amb l’objectiu de millorar la seguretat viària, la comoditat de la circulació i la durabilitat dels paviments.

Les obres comencen el dilluns 2 de febrer al carrer Priorat, una de les actuacions de major envergadura del projecte. Al llarg de les properes setmanes, els treballs s’aniran estenent progressivament a la resta de carrers previstos. L'altra obra més gran és la de Pla de Llorens. Consulteu els pdf adjunts per informar-vos sobre les incidències.

Cal remarcar també que la tercera obra més rellevant serà la del Passeig del Ferrocarril, que es farà sencer, amb passos elevats i diverses actuacions.

El projecte compta amb una inversió total de 469.559,07 €, que inclou tant els treballs d’asfaltatge com les actuacions de pintura viària.

En què consisteixen els treballs

Les actuacions se centren principalment en la renovació de l’asfalt dels carrers. Entre les principals tasques hi ha l’aixecament de l’asfalt malmès, la preparació del terreny i la col·locació de noves capes d’asfalt. En alguns punts, també pot ser necessari retirar i tornar a col·locar elements de l’espai públic.

Segons l’estat de cada carrer, els treballs poden anar des d’una renovació superficial de l’asfalt fins a actuacions més profundes per reforçar el ferm i garantir-ne una millor durabilitat.

Millores de seguretat viària

El projecte inclou també el recrescut del ferm en alguns trams i la construcció de reductors de velocitat al Passeig Ferrocarril i al carrer Priorat (zona esportiva). A més, es reparen i condicionen passos existents a l’avinguda Egara i al Passeig Ferrocarril, amb la incorporació d’elements de drenatge per millorar l’evacuació de l’aigua.

Carrers on s’actua

Els treballs s’estan duent a terme als següents vials:

  • Carrer Pladellorens
  • Passeig Ferrocarril
  • Carrer Priorat
  • Carrer Pedres Blanques
  • Carrer Font de la Riba
  • Carrer Nogueres i Bages
  • Carrer Rosselló
  • Avinguda Egara
  • Ronda Arraona
  • Carrer Pau Casals
  • Avinguda Antoni Gaudí
  • Carrer Segrià
  • Avinguda Camí del Mas
  • Carrer Terranova
  • Carrer Estrella
  • Carrer Sabadell
  • Carrer Verge de la Mercè

Durada de les obres

Els treballs tenen una durada aproximada de dos mesos. Durant aquest període es poden produir afectacions puntuals al trànsit i a l’estacionament, que s’aniran senyalitzant convenientment.

Actuacions prèvies

Aquest projecte dona continuïtat a les actuacions d’asfaltatge realitzades l’any 2021 quan es va executar un projecte que va permetre renovar més de 19.000 m² de paviment en diversos carrers del municipi, amb actuacions orientades a millorar la seguretat viària i l’estat de la via pública.