Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Educació

Més de 350 alumnes participen al “Toca Toca” al parc de les Morisques

Les sis escoles de Sant Quirze, dues de Sabadell i una de Badia, han posat en escena ritme, creativitat i expressió corporal


Més de 350 alumnes participen al “Toca Toca” al parc de les Morisques

El parc de les Morisques ha acollit aquest matí una nova edició del “Toca Toca”, la mostra de percussió corporal protagonitzada per l’alumnat de cicle superior de les escoles de Sant Quirze del Vallès. L’activitat, impulsada per Cases de la Música de Catalunya i creada i dirigida per Santi Serratosa, ha reunit un total de 335 alumnes en una jornada musical i participativa oberta a les famílies i al públic.

La trobada ha començat a les 10 hores amb l’arribada dels grups escolars i un assaig general a l’amfiteatre del parc. Poc abans de les 11 hores s’ha iniciat la mostra final, que ha inclòs diferents coreografies de percussió corporal treballades durant el curs a les aules de música i educació física.

L’actuació ha combinat peces col·lectives amb interpretacions compartides entre escoles. El repertori ha inclòs cançons com Petar-ho, Cap amunt, Efecte papallona o És aquesta nit, entre d’altres, amb coreografies rítmiques executades únicament amb el cos i el moviment.

En aquesta edició hi han participat les sis escoles de Sant Quirze del Vallès, així com les escoles Teresa Claramunt  i Joan Maragall de Sabadell i L'Oreneta de Badia del Vallès. El projecte també compta amb la implicació del professorat de música dels diferents centres, coordinat per Santi Serratosa.

El “Toca Toca” és una proposta educativa que treballa el ritme, la creativitat i l’expressió corporal a través de la percussió corporal i la música actual en català. A més dels aspectes artístics, el projecte fomenta la concentració, l’autoestima, la cohesió de grup i les relacions interpersonals entre l’alumnat.

Durant el curs, cada escola ha preparat diverses coreografies, algunes conjuntes i d’altres compartides amb un altre centre educatiu. El projecte també inclou sessions de formació per al professorat i materials compartits en línia per facilitar el treball a les aules.

La mostra d’aquest matí ha posat el punt final a mesos de preparació i ha convertit el parc de les Morisques en un gran escenari de música, ritme i treball col·laboratiu.